trompet.nl > forum > Toon onderwerp - mentaliteit
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2005 15:53 

maar als de ama die even weg wil van thuis dat in een vereniging gaat doen, dan is hij/zij, zoals hierboven al ergens vermeld, mede verantwoordelijk is voor het algemeen eindresultaat van een concert.

waar wij mee te maken hebben is afwezigheden op repetities.
repeteren met 10/15 mensen en weten dat je 60 spelende leden hebt.
als je dan zegt: 'als je op voetbaltraining niet aanwezig bent speel je zowieso niet op zondag' dan vinden die mensen dat dat vergelijk niet opgaat. wel ik vind van wel. je bent deel van een geheel, van een team, een orkest. en het is je plicht je verantwoordelijkheid op te nemen voor de taak die jij binnen dat team of dat orkest vervuld.

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2005 17:50 

inderdaad! :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2005 20:06 
Moderator

bedankt Kees, en een groot amen.

maar toch heb ik een kanttekening bij die lage lonen landen.
Zij doen dat voor een hongerloontje, om ons zo goedkoop mogelijk te bedienen, omdat wij er niet meer geld voor over hebben, niet omdat ze daar beter van een kopje rijst kunnen leven.

Ik blijf van mening dat kwaliteit, daar mag best voor betaald worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2005 07:24 

Als je lid wordt van een muziekvereniging moet je daar wat voor doen!
Thuis studeren en eens in de week repeteren!
Doe je dat niet, dan vind ik dat bijzondere asociaal tegenover de rest van het orkest! Mensen die wel veel studeren en echt hun best doen om iets muzikaals neer te zetten gaan zich ergeren aan diegenen die dat allemaal niet doen. Die (met een beetje geluk) eens in de week hun instrument uitpakken en de reden zijn waarom er steeds moet worden afgeslagen tijden een repetitie!

Er waren meerdere mensen hier die het hadden over mensen die alleen maar voor de lol spelen. Hoe kan je nou lol hebben in het spelen als je je instrument niet beheerst, omdat je het vertikt hem af en toe even uit te pakken?
Ook ik ben 'slechts' amateur! Maar waarom zou een amateur niet professioneel bezig zijn met zijn hobby? Dat maakt het zo veel leuker!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2005 08:08 

Ook ik zit bij een vereniging waar de wil om muziek te maken is verdwenen. Ook ik erger mij de laatste tijd aan mijn medemuzikanten daar zij helemaal geen moeite doen om verder te komen dan nootjes spelen. Dit vind ik behoorlijk vervelend vooral omdat ik er zelf alles aan doe om mijn instrument wel te beheersen. Dit resulteert vaak in repetities waar ik vaak een uur zit te niksen omdat anderen geen moeite nemen. Ik kan je zeggen dat mij dit enorm stoort en ik overweeg bij de vereniging te vertrekken.

Daarnaast merk ik ook dat naast het gemis van de "drive" om je instrument en muziekstukken te leren beheersen ook vaak bij deze muzikanten het respect mist voor de mensen die wel moeite willen doen voor hun hobby. Vaak is dit afgunst. Het storingselement hierin is dat op het moment dat ze even niks hoeven te doen dat er wordt gepraat of niet wordt opgelet bij wat anderen doen. Dit vind ik behoorlijk respectloos. Daarnaast hebben deze mensen ook de neiging om klokslag het einde van de repetitie of het optreden te beginnen met roepen wanneer we nou klaar zijn...

Het bovenstaande gedrag neigt mij altijd deze mensen aan te spreken en te vragen wat ze eigenlijk komen doen bij de vereniging en wat ze nu zelf verwachten te bereiken? Deze mensen hebben in mijn ogen niet de mentaliteit om deel te kunnen nemen aan een muziekgezelschap en mogen wat mij betreft gaan figuurzagen. Jammer genoeg komt deze mentaliteit bij elke vereniging wel in mindere mate voor. Heel jammer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2005 08:15 

Makke schreef:
Ook ik zit bij een vereniging waar de wil om muziek te maken is verdwenen. Ook ik erger mij de laatste tijd aan mijn medemuzikanten daar zij helemaal geen moeite doen om verder te komen dan nootjes spelen. Dit vind ik behoorlijk vervelend vooral omdat ik er zelf alles aan doe om mijn instrument wel te beheersen. Dit resulteert vaak in repetities waar ik vaak een uur zit te niksen omdat anderen geen moeite nemen. Ik kan je zeggen dat mij dit enorm stoort en ik overweeg bij de vereniging te vertrekken.

Daarnaast merk ik ook dat naast het gemis van de "drive" om je instrument en muziekstukken te leren beheersen ook vaak bij deze muzikanten het respect mist voor de mensen die wel moeite willen doen voor hun hobby. Vaak is dit afgunst. Het storingselement hierin is dat op het moment dat ze even niks hoeven te doen dat er wordt gepraat of niet wordt opgelet bij wat anderen doen. Dit vind ik behoorlijk respectloos. Daarnaast hebben deze mensen ook de neiging om klokslag het einde van de repetitie of het optreden te beginnen met roepen wanneer we nou klaar zijn...

Het bovenstaande gedrag neigt mij altijd deze mensen aan te spreken en te vragen wat ze eigenlijk komen doen bij de vereniging en wat ze nu zelf verwachten te bereiken? Deze mensen hebben in mijn ogen niet de mentaliteit om deel te kunnen nemen aan een muziekgezelschap en mogen wat mij betreft gaan figuurzagen. Jammer genoeg komt deze mentaliteit bij elke vereniging wel in mindere mate voor. Heel jammer.

Klinkt alsof je bij oons op de vereniging zit!
Heel herkenbaar!
Maar wel heel erg dat het bij zoveel verenigingen ook zo gaat! :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2005 08:18 

Dehaanmuziek schreef:
Klinkt alsof je bij oons op de vereniging zit!
Heel herkenbaar!
Maar wel heel erg dat het bij zoveel verenigingen ook zo gaat! :cry:

Ik weet zeker dat wij niet op dezelfde verenigingen zitten, maar wat ik wel weet is dat er genoeg verenigingen zijn waar dit een probleem is. Inderdaad heel erg jammer, vooral omdat de "goede" dan onder de "slechte" leiden en je als vereniging de mensen die wel de juiste insteek hebben gaat verliezen. Ik heb genoeg mensen om deze reden zien gaan en ikzelf zit hier ook mee. Op het moment zit ik er meer voor nostalgische redenen dan iets anders.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur