trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buitenlandse, Europese Trompettisten? - Belgie,Duitsland,Fra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 11:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Jan B.
BerichtGeplaatst: 31 okt 2005 20:47 
Moderator

Jan.B schreef:
Gek dat er, buiten Erik, nooit grote namen op dit forum aanwezig zijn. Heeft misschien ook wel iets te maken met de gemiddelde reactie, die hier vrijwel altijd negatief zijn of geen inhoud heeft. Jammer. Ik ben zelf ook niet altijd even genuanceerd, maar zeuren over kicksen...............jammer hoor

En Erik, blijf vooral actief op dit forum, je bent een van de weinigen hier die, oprecht gemeend, verstand van zaken heeft!

Sorry, maar ik moet je corrigeren: er komen hier vrij veel mensen met verstand van zaken rondneuzen.

Alleen is het zo dat de klassieke kant van trompetspelen hier niet op waarde wordt geschat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2005 21:03 

marnix schreef:
[Alleen is het zo dat de klassieke kant van trompetspelen hier niet op waarde wordt geschat.

Hoe kom je daar nou bij ?

Het kan wel zijn dat niet iedereen hier naar klassieke muziek luistert maar dat is wat anders dan dat het niet op waarde wordt geschat. Vanoudsher was het eerder zo dat de klassieke muzikanten de "lichte" muziek niet op waarde schatten. Ik hoop dat dat nu anders is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2005 21:04 

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:
[Alleen is het zo dat de klassieke kant van trompetspelen hier niet op waarde wordt geschat.

Het kan wel zijn dat niet iedereen hier naar klassieke muziek luistert maar dat is wat anders dan dat het niet op waarde wordt geschat. Vanoudsher was het eerder zo dat de klassieke muzikanten de "lichte" muziek niet op waarde schatten. Ik hoop dat dat nu anders is.

Ik, als klassieko, vind lichte muziek af en toe heerlijk om naar te luisteren, maar ik zal niet beweren dat ik een expert ben op dat gebied, zowel qua repertoirekennis als qua spelen. Maar ik hoor wel wanneer iets lekker klinkt in mijn oren of niet, en dat zal ik ook niet nalaten te zeggen 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2005 21:13 
Moderator

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:

tja uit sommige reacties van diverse forummers krijg ik wel eens het idee dat klassiek trompet hier eigenlijk geen issue meer is.

jammer.

maar ik den kdat elke klassieke trompettist wel graag luistert naar een goede big band of goeie jazz. Maar dat wil niet zeggen dat we onder de indruk moeten zijn van hoge nootjes. Maar meer van wat iemand met die hoge noten doet. En dat ontbreekt een beetje op dit forum.

Ik hoop dat ik zoduidelijk ben maar ik gok van niet
:P

Anders moet je me toevoegen op msn als je wil want ik krijg anders het idee dat dit een leuke, maar voor dit forum nutteloze discussie wordt. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 okt 2005 22:00 

marnix schreef:
tja uit sommige reacties van diverse forummers krijg ik wel eens het idee dat klassiek trompet hier eigenlijk geen issue meer is.

jammer.

Als dat zo is dan zou dat jammer zijn. Ik heb dat gevoel niet. Ik denk dat niemand hier Maurice Andre en zijn collega's onderschat. Maar het kan wel zijn dat iedereen er niet zo veel naar luistert. Ik heb redelijk veel van hem, maar ik vind die oude muziek (zoals Hayn, Telemann) niet echt bijster interessant. Dan hoor ik persoonlijk liever Hakan's moderne opnames. Ik had net de cd "Emotion" beluisterd. Erg goed.

marnix schreef:
maar ik den kdat elke klassieke trompettist wel graag luistert naar een goede big band of goeie jazz. Maar dat wil niet zeggen dat we onder de indruk moeten zijn van hoge nootjes. Maar meer van wat iemand met die hoge noten doet. En dat ontbreekt een beetje op dit forum.

Jazzmuziek is geen hoge noten muziek. Er komen hoge noten in voor en sommige jazzmusici spelen heel veel hoge noten onmuzikaal. Daar ben ik ook niet van onder de indruk. Ik heb ook weinig met Maynard's latere opnames, maar de vroegere opnames zijn erg indrukwekkend (en mooi). Maar een Jon Faddis of Arturo Sandoval wordt ik ook niet warm of koud van. Ik hoor 1000x liever Chet Baker.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 08:37 

Toch ben ik het in grote lijnen wel met Marnix eens!
Ik kan als voorbeeld de twee workshops/masterclasses noemen die ik tot nu toe georganiseerd heb:
De 'lichte' met Erik liep als een trein qua inschrijvingen, vooral ook door mensen van dit forum.
De 'klassieke' met Frits Damrow krijg ik van de forummers bijna geen reactie op!
Over het algemeen lees ik hier heel veel over mensen die bij een bigband spelen en er zijn er maar wijnig die in een klassiek orkest spelen.

Alleen denk ik niet dat er neerbuigens gedaan wordt door de 'lichte' jongens over de klassieken, er zijn er gewoon veel meer en dan raakt de minderheid snel ondergesneeuwd!

Persoonlijk interesseer ik me mateloos in bijde! Ik speel veel meer klassiek, bijna geen jazz, maar ik luister weer veel meer jazz. Ook wel klassiek, maar toch een stuk minder!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 11:47 

uuhmm

(mi trompeta kan hier over meepraten)
er wordt (in ieder geval in groningen) meer klassiek gestudeerd dan jazz (conservatorium)
het kan ook gewoon zo zijn dat dit forum niet helemaal representatief is.
(in gronigen zitten ook nog een hand vol meisjes op trompet, en die zie je hier ook niet)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 12:01 

Ik heb het toch ook niet over hoeveel mensen er klassiek of jazz spelen in Nederland!? Bovendien: is een conservatorium representatief?
Ik heb ook niet gezegd dat dit forum representatief is, maar daar ging het ook niet om!
Er zitten hier denk ik meer jazzies klassieko's, wat er buiten dit forum gebeurd maakt in dit geval niets uit!

Je zou je wel kunnen afvragen hoe het komt dat er hier in verhouding zo weinig klassieke jongens (of meisjes) komen. Als ze allemaal hetzelfde gevoel hebben als Marnix kan ik me daar best iets bij voorstellen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur