marnix schreef:
tja uit sommige reacties van diverse forummers krijg ik wel eens het idee dat klassiek trompet hier eigenlijk geen issue meer is.
jammer.
Als dat zo is dan zou dat jammer zijn. Ik heb dat gevoel niet. Ik denk dat niemand hier Maurice Andre en zijn collega's onderschat. Maar het kan wel zijn dat iedereen er niet zo veel naar luistert. Ik heb redelijk veel van hem, maar ik vind die oude muziek (zoals Hayn, Telemann) niet echt bijster interessant. Dan hoor ik persoonlijk liever Hakan's moderne opnames. Ik had net de cd "Emotion" beluisterd. Erg goed.
marnix schreef:
maar ik den kdat elke klassieke trompettist wel graag luistert naar een goede big band of goeie jazz. Maar dat wil niet zeggen dat we onder de indruk moeten zijn van hoge nootjes. Maar meer van wat iemand met die hoge noten doet. En dat ontbreekt een beetje op dit forum.
Jazzmuziek is geen hoge noten muziek. Er komen hoge noten in voor en sommige jazzmusici spelen heel veel hoge noten onmuzikaal. Daar ben ik ook niet van onder de indruk. Ik heb ook weinig met Maynard's latere opnames, maar de vroegere opnames zijn erg indrukwekkend (en mooi). Maar een Jon Faddis of Arturo Sandoval wordt ik ook niet warm of koud van. Ik hoor 1000x liever Chet Baker.