Ik vind dat Peter Masseurs in het interview heel open over zichzelf is. Trouwens, ongeveer een jaar of zo geleden was er een masterclass in het conservatorium van Den Haag, waar hij een uur of 2 een verhaal hield tegen de hele groep. Was heel leuk en ook van geleerd natuurlijk. Maar ik herken zijn persoonlijkheid wel terug in het interview. Volgens mij iemand die, hoewel overtuigd van eigen kunnen, toch graag op safe speelt. Zo vertelde hij bijvoorbeeld dat hij een stuk perse uit het hoofd moet kennen om het uit te voeren, ook als de muziek erbij mag zijn. Toch ongelooflijk dat ondanks deze 'onzekerheid' (groot woord, denk ik, maar toch) hij zo speelt.
Misschien omdat hij open over zichzelf kan zijn, dat hij zo geweldig speelt, emoties goed kan overbrengen of zo. Hij staat toch erg hoog in mijn top 10! 2e deel van het 2e concert van jolivet bijvoorbeeld, doet hij mooier dan Reinhold Friedrich bijvoorbeeld. De solocd bevat nogal onbekende werken dus het is lastig om m dan goed te kunnen vergelijken met anderen.
Het flugelhornconcert van Willem Jeths is echt magistraal, hoe meer ik er naar luister hoe pakkender het wordt (dat ligt ook aan de componist trouwens

)