trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe Solo-cd Peter Masseurs
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 15:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2005 14:01 
Moderator

bartjefrit schreef:
snoeike schreef:
P.S. Het heeft niets met het Topic te maken, maar ja een keer zwetzen mag toch wel??

Nou liever niet eigenlijk. Niemand die zit te wachten op die info lijkt me zo.

nou ik kan je zeggen, dat door die reactie, ( en daarbij de mijne, omdat ik een grote bek heb ) er wel weer 3 ( met die van Baszz erbij, en de reactie van snoeike 4) onnuttige reacties waren ipv een. Tel uit jje winst.... Dan had je beter deze post kunnen negeren, was er maar een off topic reactie geweest....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2005 16:26 

Ik vind dat Peter Masseurs in het interview heel open over zichzelf is. Trouwens, ongeveer een jaar of zo geleden was er een masterclass in het conservatorium van Den Haag, waar hij een uur of 2 een verhaal hield tegen de hele groep. Was heel leuk en ook van geleerd natuurlijk. Maar ik herken zijn persoonlijkheid wel terug in het interview. Volgens mij iemand die, hoewel overtuigd van eigen kunnen, toch graag op safe speelt. Zo vertelde hij bijvoorbeeld dat hij een stuk perse uit het hoofd moet kennen om het uit te voeren, ook als de muziek erbij mag zijn. Toch ongelooflijk dat ondanks deze 'onzekerheid' (groot woord, denk ik, maar toch) hij zo speelt.

Misschien omdat hij open over zichzelf kan zijn, dat hij zo geweldig speelt, emoties goed kan overbrengen of zo. Hij staat toch erg hoog in mijn top 10! 2e deel van het 2e concert van jolivet bijvoorbeeld, doet hij mooier dan Reinhold Friedrich bijvoorbeeld. De solocd bevat nogal onbekende werken dus het is lastig om m dan goed te kunnen vergelijken met anderen.

Het flugelhornconcert van Willem Jeths is echt magistraal, hoe meer ik er naar luister hoe pakkender het wordt (dat ligt ook aan de componist trouwens :D )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2005 14:01 

Ik heb het geluk gehad 4 jaar bij Peter gestudeerd te hebben. Ook al ben ik op dit moment niet enorm met trompet bezig meer, maar meer aan het dirigeren. Ik kan jullie vertellen bij alles wat je dirigeert of speelt denk je aan z'n lessen terug. Het is echt onvoorstelbaar hoe muzikaal die man is. Het zijn namelijk geen trompetlessen meer, maar muzikale levenslessen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2005 14:06 
Moderator

nielsmarchal schreef:
Ik heb het geluk gehad 4 jaar bij Peter gestudeerd te hebben. Ook al ben ik op dit moment niet enorm met trompet bezig meer, maar meer aan het dirigeren. Ik kan jullie vertellen bij alles wat je dirigeert of speelt denk je aan z'n lessen terug. Het is echt onvoorstelbaar hoe muzikaal die man is. Het zijn namelijk geen trompetlessen meer, maar muzikale levenslessen.
ja, beter had ik het niet kunnen zeggen :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2005 18:17 

En ik kan me dat na 1 sessie van 2 uur gewoon zomaar heel goed voorstellen!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 nov 2005 07:27 

nielsmarchal schreef:

Ik sluit me hierbij aan, ik heb zelf 7 jaar bij de goede man mogen studeren. Ik kwam als 16-jarige in de vooropleiding...het zijn inderdaad muzikale levenslessen. Maar Peter leerde me ook te luisteren tijdens het studeren van orkestpartijen. "Nee, dat is geen trompetSOLO, er doen ook nog een fluit en een hobo mee en dat is samen zo mooi! Je moet altijd luisteren wat er om je heen gebeurt! Ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur