Sandovalic schreef:
Yasmin schreef:
Om precies te zijn kost het voor iemand van 21 jaar en ouder voor 25 min/week 583 euro
per jaar en alleen voor de eerste twee jaren geld die prijs daarna voor het 3e en 4e jaar 673 euro en het 4et/m10e jaar jaar is dan wel 30 minuten maar kost dan 807 euro dit is voor het instrumentaal onderwijs.
De harmonie opleiding is aanzienlijk goedkoper dit is ook weer voor 21 jaar en ouder
maar kost het 1e en 2e jaar voor 40 minuten les voor 2 leerlingen 296 euro 3e t/m het 6e jaar 254 euro,het 7e jaar is individueel en kost 381 euro/30 minuten en het 8e t/m 10e jaar is ook individueel en kost 419 euro per jaar voor 30 minuten per week.
Olaf schreef:
Das toch grof geld vergeleken met de scholen van onze zuiderburen. Ik betaal aan een plaatselijke muziekschool (in Kaprijke) 100 Euro per jaar voor eens in de week een uur les (individueel) en in Eeklo is het voor een uur individueel les per week niet veel duurder. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom het in Nederland zoveel duurder moet.
Diederik schrijft: (er is een storing , het gaat niet met Quote zoals het moet)
Dat zal toch alles met het subsidiebeleid van de (plaatselijke?) overheid te maken hebben.
100 euro per jaar komt neer op ongeveer 2 euro per uur en daar betaal je geen goede trompetleraar van. Ik denk dus dat de Vlamingen meer geld beschikbaar (blijven) stellen
om muziekale vorming te ondersteunen. Ook in mijn omgeving heb ik ervaren dat de laatste 10 jaar de muzieklessen met sprongen omhoog zijn gegaan. Dit blijkt zijn oorzaak toch voor het overgrote deel te vinden in het wegvallen van subsidie-gelden.

jammer!