trompet.nl > forum > Toon onderwerp - trompettisten uit zeeland
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2006 20:55 

Wees gerust Roland, Veghel is nu niet direct het eerste waar een Zeeuw aan denkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2006 20:59 

Yasmin schreef:
Wees gerust Roland, Veghel is nu niet direct het eerste waar een Zeeuw aan denkt.

auw...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2006 09:23 

:cry:

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2006 08:50 

Yasmin schreef:
Om precies te zijn kost het voor iemand van 21 jaar en ouder voor 25 min/week 583 euro
per jaar en alleen voor de eerste twee jaren geld die prijs daarna voor het 3e en 4e jaar 673 euro en het 4et/m10e jaar jaar is dan wel 30 minuten maar kost dan 807 euro dit is voor het instrumentaal onderwijs.

De harmonie opleiding is aanzienlijk goedkoper dit is ook weer voor 21 jaar en ouder
maar kost het 1e en 2e jaar voor 40 minuten les voor 2 leerlingen 296 euro 3e t/m het 6e jaar 254 euro,het 7e jaar is individueel en kost 381 euro/30 minuten en het 8e t/m 10e jaar is ook individueel en kost 419 euro per jaar voor 30 minuten per week.

Das toch grof geld vergeleken met de scholen van onze zuiderburen. Ik betaal aan een plaatselijke muziekschool (in Kaprijke) 100 Euro per jaar voor eens in de week een uur les (individueel) en in Eeklo is het voor een uur individueel les per week niet veel duurder. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom het in Nederland zoveel duurder moet.

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2006 09:38 
Moderator

Sandovalic schreef:
Yasmin schreef:
Om precies te zijn kost het voor iemand van 21 jaar en ouder voor 25 min/week 583 euro
per jaar en alleen voor de eerste twee jaren geld die prijs daarna voor het 3e en 4e jaar 673 euro en het 4et/m10e jaar jaar is dan wel 30 minuten maar kost dan 807 euro dit is voor het instrumentaal onderwijs.

De harmonie opleiding is aanzienlijk goedkoper dit is ook weer voor 21 jaar en ouder
maar kost het 1e en 2e jaar voor 40 minuten les voor 2 leerlingen 296 euro 3e t/m het 6e jaar 254 euro,het 7e jaar is individueel en kost 381 euro/30 minuten en het 8e t/m 10e jaar is ook individueel en kost 419 euro per jaar voor 30 minuten per week.

Olaf schreef:
Das toch grof geld vergeleken met de scholen van onze zuiderburen. Ik betaal aan een plaatselijke muziekschool (in Kaprijke) 100 Euro per jaar voor eens in de week een uur les (individueel) en in Eeklo is het voor een uur individueel les per week niet veel duurder. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom het in Nederland zoveel duurder moet.

Diederik schrijft: (er is een storing , het gaat niet met Quote zoals het moet)

Dat zal toch alles met het subsidiebeleid van de (plaatselijke?) overheid te maken hebben.
100 euro per jaar komt neer op ongeveer 2 euro per uur en daar betaal je geen goede trompetleraar van. Ik denk dus dat de Vlamingen meer geld beschikbaar (blijven) stellen
om muziekale vorming te ondersteunen. Ook in mijn omgeving heb ik ervaren dat de laatste 10 jaar de muzieklessen met sprongen omhoog zijn gegaan. Dit blijkt zijn oorzaak toch voor het overgrote deel te vinden in het wegvallen van subsidie-gelden. :cry: jammer!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2006 09:50 

Als je 100 euro per jaar betaald voor een uur les per week dan betekent dat dat iemand anders (gemeente) de rest subsidieerd. Bij elke willekeurige leraar zou je voor dat geld hoogstens 2-3 lessen voor krijgen als je van 100 euro als een bruto bedrag uit zou gaan.

Dus voor zo'n 30-40 lessen per jaar lijkt me 583 euro niet veel. Daar moet o.a. het gebouw van betaald worden en de leraar. Dus daar gaat waarschijnlijk nog zo'n 50% af. Dat betekent dat je voor zo'n 30 lessen ongeveer 10 euro per les zou betalen. Dat lijkt me niet overdreven veel geld...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2006 10:08 
Moderator

Even wat recht zetten voor Erik: ik bedoel niet te zeggen dat de trompetlessen overbetaald zijn , integendeel natuurlijk; ik vind het alleen spijtig te constateren dat de (plaatselijke) overheden , vanzelfsprekend als een van de vele bezuinigingen, steeds minder willen bijdragen, dit blijkbaar in tegenstelling tot onze zuiderburen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2006 10:20 

Het is maar hoe je het ziet. Dat subsidigeld wordt uiteindelijk ook door de burger betaald. Waarom moet ik voor andermans hobby belasting betalen ? En waarom moet de ene hobby meer gesubsideerd worden dan de andere ?

Het meest belachelijke is overigens dat er zoveel gemeentegeld naar voetbal gaat. Dat gaat voor een overgrote deel op aan salarissen van pubers die geen zin hebben om te voetballen. Maar dit terzijde.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur