Tsja, als het niet serieus bedoeld is heb ik me in ieder geval lekker beet laten nemen

en heeft Hendrik Jan zich blijkbaar gisteren als forum-lid aangemeld om deze grap te lanceren.
Vooralsnog ben ik bereid het serieus te nemen en handhaaf ik mijn vragen.
Deze vragen zijn wellicht een beetje kritisch omdat ik me altijd afvraag, bij zulke zaken,wie nu om zo'n convenant vraagt. Zijn het de individuele leden van de orkesten die bij de CNO zijn aangesloten dan zal ik dat vanzelfsprekend respecteren. Maar als commissies van overkoepelende organen weer allerlei regeltjes aan het verzinnen zijn vraag ik me af of daar in dit toch al door regelgeving verstikkende land (zie nu weer de loonstrookjes) behoefte aan is. Ik zie het al gebeuren als we straks terugkomen van een concert en oom agent vraagt ons om even te blazen, dat hij dat dan letterlijk bedoelt teneinde naast het alcoholpromillage ook het ventieloliedamp-promillage te kunnen meten. Je dient dan ook een certificaat bij je te hebben dat deze olie tijdig bij een erkend bedrijf is ververst. (nou ja geeft wel weer een beetje werk aans Hans c.s.)
Maar nogmaals als het verzoek van onze collega-muziekanten is: geen probleem.
Als iemand het leuk vindt om wat onderzoekjes te doen: nou vooruit
maar nieuwe regels waar niemand op zit te wachten: liever niet