trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Benny Wiame speelt Tomasi
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2006 21:57 

Benny Wiame is inderdaad een geweldige trompettist (toevallig vorige maand bij hem geweest). Maar hij is ook een excentriek figuur waarbij ik me dingen kan voorstellen zoals ze in dit forum genoemd zijn. Hij is echt een hele aparte gast, maar wel heel aardig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2006 15:39 

Laatst hoorde ik een fragment uit Solo de Concours van Charlier, door Benny gespeeld. Dat vond ik erg mooi, terwijl ik de cd waar onder andere Opus voor trompet op staat bij tijd en wijlen wel erg onsmaakvol vind, en dan met name de pseudo-jazzy stukjes die daar op staan; erg jammer...

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2006 18:40 

Die solo de concours heb ik ook onlangs bemachtigd.

Geweldig mooi nummer!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2006 21:16 
Moderator

Daarnaast is hij dirigent bij Brassband Schoonhoven, en met deze band in de top 3
van nederland gekomen.
De top 3 (Soli Brass , Brassband Rijnmond en Brassband Schoonhoven) ontmoet elkaar
trouwens op Top Brass Concert 2006 in Schoonhoven op zaterdag 15 april a.s. 19.30 uur. (in het Schoonhovens College)
Schoonhoven o.lv. Wiame speelt o.a. "Flight" met Dennis Vork als solist op Flugelhorn
en de "Cambridge Variations"" van Philip Sparke
Soli Brass speelt o.a. het verplichte en het keuzewerk voor de Europese Brassbandkampioenschappen
Rijnmond speelt o.a. Paganini Variations van Wilby
Beetje off-topic maar vooruit

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2006 23:40 
Moderator

flashback:

er was eens een topic over meneer Nakariakov... :oops:

In mijn hele jonge jaren, toen ik nog jong en onbezonnen was, heb ik met brassband limburg meegespeeld, toen nog olv Meneer Wiame. En hij speelde toen solo, iets virtuoos, kan me het niet herinneren. Maar eerlijk gezegd, vond ik het prachtig om in een orkest te spelen, dat heel erg verdienstelijk kon begeleiden. En de solist?? Ik heb nog nooit iemand zo horen spelen als meneer Wiame, toen, op dat moment.

En zoals Trompetlover zegt: Tomasi is een waanzinnig moeilijk stuk. Ik hoop ooit de mogelijkheid, en de moed te krijgen om dat te spelen.

En met name dat laatste: want het is gruwelijk moeilijk, en dan na afloop zeker te weten, dat er mensen zijn die op zo'n onpersoonlijke manier hun mening gaan zitten neerkwakken.

Deze hele discussie is aan alle kanten stijlloos, wanneer gaan jullie je nu eens met zijn allen beseffen dat concerten gegeven worden om mensen een plezier te doen. Om mensen een mooie avond te bezorgen. En dan krijg op deze manier repliek.....

Ik sprak laatst Frits, die was wezen luisteren naar Alison Balsom in de kleine zaal van het concertgebouw. Ze speelde naar verluid ( ik was er zelf helaas niet bij ) op barok, piccolo en andere trompetten.
Na het concert liep hij de zaal uit en hoorde achter zich mensen brabbelen over wat missertjes. In die les vertelde hij mij dat hij op dat soort mensen maar een antwoord heeft: een hele dikke scheet.

En terecht: al die mensen die vallen over een missertje, hebben dus alleen maar zitten kicksen tellen, totaal ongeinteresseerd voor de muziek die de solist staat te maken. Ga dan niet naar een concert, koop een cd en blijf lekker thuis. Dat soort mensen is niet in staat om de magie van een live concert in een concertzaal te bevatten.

Ik nok er weer eens mee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2006 07:08 

En een groot amen.

Terug naar topic?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2006 12:15 

marnix schreef:
flashback:

er was eens een topic over meneer Nakariakov... :oops:

In mijn hele jonge jaren, toen ik nog jong en onbezonnen was, heb ik met brassband limburg meegespeeld, toen nog olv Meneer Wiame. En hij speelde toen solo, iets virtuoos, kan me het niet herinneren. Maar eerlijk gezegd, vond ik het prachtig om in een orkest te spelen, dat heel erg verdienstelijk kon begeleiden. En de solist?? Ik heb nog nooit iemand zo horen spelen als meneer Wiame, toen, op dat moment.

En zoals Trompetlover zegt: Tomasi is een waanzinnig moeilijk stuk. Ik hoop ooit de mogelijkheid, en de moed te krijgen om dat te spelen.

En met name dat laatste: want het is gruwelijk moeilijk, en dan na afloop zeker te weten, dat er mensen zijn die op zo'n onpersoonlijke manier hun mening gaan zitten neerkwakken.

Deze hele discussie is aan alle kanten stijlloos, wanneer gaan jullie je nu eens met zijn allen beseffen dat concerten gegeven worden om mensen een plezier te doen. Om mensen een mooie avond te bezorgen. En dan krijg op deze manier repliek.....

Ik sprak laatst Frits, die was wezen luisteren naar Alison Balsom in de kleine zaal van het concertgebouw. Ze speelde naar verluid ( ik was er zelf helaas niet bij ) op barok, piccolo en andere trompetten.
Na het concert liep hij de zaal uit en hoorde achter zich mensen brabbelen over wat missertjes. In die les vertelde hij mij dat hij op dat soort mensen maar een antwoord heeft: een hele dikke scheet.

En terecht: al die mensen die vallen over een missertje, hebben dus alleen maar zitten kicksen tellen, totaal ongeinteresseerd voor de muziek die de solist staat te maken. Ga dan niet naar een concert, koop een cd en blijf lekker thuis. Dat soort mensen is niet in staat om de magie van een live concert in een concertzaal te bevatten.

Ik nok er weer eens mee.

Respect voor Marnix. Je hebt volkomen gelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2006 14:10 

Zoals ik al eerder heb aangegeven, ook in andere topics: we zijn het waarschijnlijk allemaal met elkaar eens alleen komt het er bij de ene wat rottiger uit dan bij de andere!

Punt!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur