flashback:
er was eens een topic over meneer Nakariakov...
In mijn hele jonge jaren, toen ik nog jong en onbezonnen was, heb ik met brassband limburg meegespeeld, toen nog olv Meneer Wiame. En hij speelde toen solo, iets virtuoos, kan me het niet herinneren. Maar eerlijk gezegd, vond ik het prachtig om in een orkest te spelen, dat heel erg verdienstelijk kon begeleiden. En de solist?? Ik heb nog nooit iemand zo horen spelen als meneer Wiame, toen, op dat moment.
En zoals Trompetlover zegt: Tomasi is een waanzinnig moeilijk stuk. Ik hoop ooit de mogelijkheid, en de moed te krijgen om dat te spelen.
En met name dat laatste: want het is gruwelijk moeilijk, en dan na afloop zeker te weten, dat er mensen zijn die op zo'n onpersoonlijke manier hun mening gaan zitten neerkwakken.
Deze hele discussie is aan alle kanten stijlloos, wanneer gaan jullie je nu eens met zijn allen beseffen dat concerten gegeven worden om mensen een plezier te doen. Om mensen een mooie avond te bezorgen. En dan krijg op deze manier repliek.....
Ik sprak laatst Frits, die was wezen luisteren naar Alison Balsom in de kleine zaal van het concertgebouw. Ze speelde naar verluid ( ik was er zelf helaas niet bij ) op barok, piccolo en andere trompetten.
Na het concert liep hij de zaal uit en hoorde achter zich mensen brabbelen over wat missertjes. In die les vertelde hij mij dat hij op dat soort mensen maar een antwoord heeft: een hele dikke scheet.
En terecht: al die mensen die vallen over een missertje, hebben dus alleen maar zitten kicksen tellen, totaal ongeinteresseerd voor de muziek die de solist staat te maken. Ga dan niet naar een concert, koop een cd en blijf lekker thuis. Dat soort mensen is niet in staat om de magie van een live concert in een concertzaal te bevatten.
Ik nok er weer eens mee.