Sandovalic schreef:
Dat lijkt me toch meer tussen de oren te zitten. Een uur om op te warmen is wel extreem lang. Zelf zit ik er na een uur repeteren eigenlijk altijd helemaal doorheen....
Olaf
Ik kan makkelijk 3 uur spelen. Ik heb een redelijk uithoudingsvermogen.
Het is ook niet zo dat het helemaal bagger is na het eerste uur, maar ik speel meestal na ongeveer een uur voor mijn gevoel het meest efficiënt. Repetities zijn in mijn beleving ook altijd zo om.
Ik weet dat er wel eens wordt beweerd dat je beter niet kan oefenen voor een optreden, dat doe ik dus meestal wel. Geen uren natuurlijk, maar een half uurtje blazen vlak voor een optreden hoort bij mijn manier van voorbereiding. Het ligt ook een beetje aan wat ik moet doen.
Maandag, dinsdag en donderdag speel ik thuis 2 a 3 keer een half uur met een korte pauze ertussen. Het eerste half uur is opwarmen, het tweede techniek en het derde zijn vaak partijen of solo's instuderen.
Woensdag heb ik tegenwoordig om de 2 weken 2,5 uur showrepetitie. Daarvoor blaas ik meestal thuis een half uurtje. Heb ik geen showrepetitie doe ik hetzelfde als op maandag.
Vrijdags heb ik 2 uur repetitie, ook hiervoor speel ik vaak even een half uurtje. Dit is thuis of tijdens een sectierepetitie.
Zaterdags heb ik bijna altijd een optreden. Zo niet blaas ik 's middags, afhankelijk van mijn verdere agenda, 3 a 4 keer een half uur, verspreid over de middag.
Zondag heb ik ook showrepetitie. Meestal duurt die 3 uur. Ook hiervoor blaas ik eventjes in.
Inspelen is meestal verdeeld in warmblazen met lange noten, één of twee technische oefeningen en meestal een solo oid.