trompet.nl > forum > Toon onderwerp - henk van lijnschoten overleden
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 05:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2006 13:10 

mi trompeta schreef:
trumpetvos schreef:
Toevallig gaan we op ons jubileumconcert op verzoek van een oud dirigent " choral and rock out " spelen die hij onder de naam Ted Huggens heeft uitgebracht.
Best wel een leuk nummer ondanks dat hij in 1973 al is uitgebracht klink hij nog steeds fris en modern ( tenzij goed uitgevoerd )
Zelf heb ik eens de solo mogen spelen van de " Evening Prayer " die hij onder de naam M van Delft heeft uitgebracht ook erg mooi vindt ik.
A.s. zondag ga ik deze spelen, ik heb hem gearrangeerd voor orgel en 2 trompetten.
Hij heeft naar mijn menig best een aardige bijdrage geleverd in de HaFa muziek.

Moooooooooi mooi mooi :lol:

Ik probeerde mezelf in te dekken door er " tenzij goed uitgevoerd " achter te zetten, je weet hoe het soms kan gaan met de amateurs. :?
Hoe ik het verder heb bedoeld laat ik aan ieders fantasie over :)
Bij deze ben je uitgenodigd om het zelf te komen luisteren, ook Ramses Helmus (trompettist KMK/JWF )zal een een aantal solo'smet ons spelen.
Het trompetgehalte is hoog die avond want ook onze eigen trompetsectie zal even in de benen moeten.
Ook zal de CD worden gepresenteerd die onlangs is opgenomen. :)
Je komt toch in ieder geval wel even naar je vriendinnetje luisteren? :lol:

Girlpower : in het bericht dat trompet-smurf wordt uitgelegd waarom hij dat in dit geval deed.
Met zijn combinatie van pop en barock periode zou zijn eigen naam wat te oudbollig klinken omdat hij al een bekend had in pure conservatieve hafa muziek.
Voor muziek in een toen modern jasje werd er dan ook een moderne naam aangekoppled.
Voor de rest kun je het zien als een soort van artiesten naam.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2006 18:57 

wij hebben in een ver verleden (1991 of 92 denk ik) nog "Overture Sportive" opgenomen op CD. Vind ik nog steeds een erg leuk nummer om naar te luisteren!

Dit is trouwens zijn website: http://home.planet.nl/~henk.lijns/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2006 10:52 

Jan H schreef:
wij hebben in een ver verleden (1991 of 92 denk ik) nog "Overture Sportive" opgenomen op CD. Vind ik nog steeds een erg leuk nummer om naar te luisteren!

Dit is trouwens zijn website: http://home.planet.nl/~henk.lijns/

Ouverture Sportive was destijds de reden dat ik die CD heb gekocht! Prachtige muziek om te spelen en te beluisteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2006 11:33 
Moderator

Dehaanmuziek schreef:
Vergeet trouwens zijn New Baroque Suite niet, hè! (Ook onder de naam Ted Huggens, onder die naam heeft hij in mijn ogen zijn beste werk geschreven!)
In het tweede deel "Air" zit ook een schitterende trompetsolo!

Enige nadeel van hem vind ik de 'verplichte standaard' drumpartij onde de balads als bijvoorbeeld Pavane in blue en Air! Die vind ik er niet altijd bij passen.

Alex, jij weet nogal veel: in de tijd van the New Baroque Suite was er nog een werk met een mooie trompet-solo, ik geloof niet van Huggens, maar kan dat "Music of the Four Winds" o.i.d. heten? De moeilijkheidsgraad moet iets hoger liggen dan N.B.Suite , als ik mij goed herinner.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2006 14:29 

diederik schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Vergeet trouwens zijn New Baroque Suite niet, hè! (Ook onder de naam Ted Huggens, onder die naam heeft hij in mijn ogen zijn beste werk geschreven!)
In het tweede deel "Air" zit ook een schitterende trompetsolo!

Enige nadeel van hem vind ik de 'verplichte standaard' drumpartij onde de balads als bijvoorbeeld Pavane in blue en Air! Die vind ik er niet altijd bij passen.

Alex, jij weet nogal veel: in de tijd van the New Baroque Suite was er nog een werk met een mooie trompet-solo, ik geloof niet van Huggens, maar kan dat "Music of the Four Winds" o.i.d. heten? De moeilijkheidsgraad moet iets hoger liggen dan N.B.Suite , als ik mij goed herinner.

Sorry, dit zegt me niets!
Maar misschien mogen de andere forumleden ook met je meedenken? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2006 14:59 
Moderator

vanzelfsprekend, heel graag zelfs. :wink: :D

inmiddels kreeg ik een berichtje dat "music of the four winds" van R. Roger is, dus ben ik al een stapje verder. (niet van Huggens dus)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur