Ik wordt niet gek van mijn hobbies, dus ook niet van trompetten testen...

Ik was laatst met Ruud Breuls en Wim Both 2 dagen naar Eclipse, dat was niet echt vervelend...
De verschillen tussen de merken onderling worden niet kleiner. Een Eclipse speelt totaal anders dan een Yamaha of van Laar. Een Taylor heeft niets met een Bach te maken qua speelgevoel. Wat je wel ziet is dat de topmerken die innoveren (Yamaha, Eclipse, van Laar,etc.) beter stemmende toeters maken dan bijv. Bach of toeters van vroeger. De nieuwe instrumenten zijn ook beter in evenwicht, dus een egaal gevoel van laag tot hoog. De noten klikken beter in de kern en het hoge register zwabbert minder.
En ja, ik speel altijd op mijn B4, ook als ik op nieuwe toeters speel. Ik moet ergens een ijkpunt hebben om mee te vergelijken. Zeker als je steeds in een andere zaal speelt met andere akoustische eigenschappen. Ik wissel dan vaak in een nummer of tussen 2 nummers om ze met elkaar te vergelijken. Dan weet ik redelijk goed wat er aan de hand is.
Wat gaf voor jou nou de doorslag om voor de B4 te kiezen. Wat maakt hem voor jou nou geschikter dan b.v. een B5 die erg populair is onder je collega leadspelers?