theo schreef:
Citaat:
Propanolol!
twee dingen:
- bij een verkeerde spelling sta je een schoonmaakmiddel te slikken . .. .
Je hebt gelijk. Heel slecht van me en dat terwijl ik hier toch een redelijk opleiding in heb gehad :S
theo schreef:
dit middel is een zgn betablokker en wordt normaal gesproken voorgeschreven bij een aandoening aan het hart en/of bij hoge bloeddruk.
Een effect ervan is dat je lijf minder gevoelig wordt voor adrenaline en andere stoffen die in een situatie van stress/inspanning vrijkomen. Je wordt dus rustiger; normaal met het doel je hartspier van zwaardere arbeid te verlichten. (het kan/heeft ook effecten waar je minder gelukkig van wordt o.a. duizeligheid: lijkt me niet lekker spelen)
Het is natuurlijk eigen keus maar ik zou zelf geen geneesmiddel nemen om reden van spanning voor een optreden.
Gewoon vaker voor publiek spelen (of spreken) en durf ontwikkelen lijkt me veel gezonder, de bibbers worden vanzelf beter beheersbaar.
De bijwerkingen waar je het nu over hebt zoals duizeligheid is ook een bijwerking van veel andere geneesmidellen. Dus zou je ook geen brugen of diclofenac moeten slikken wanneer je nog moet spelen. Ik heb tijdens examens veel aan dit middel gehad. De eerste keer dat het voorgeschreven werd moest ik van mijn huisarts een week eerder een tablet nemen om te kijken hoe ik zou reageren.
En nog iets wat ik ook nog niet wist over dit middel,
Citaat:
Propanolol, een beta-blokker, gebruik ik op zeer onregelmatige basis. Propanolol zorgt ervoor dat in situaties waarin je bang bent de angst je niet in de benen slaat. Propanolol blokkeert namelijk de verschijnselen die bij angst horen, zoals trillende en/of zwetende handen, bibberende stem, blank mind etc. Het is een ideaal middel om je over angsten zoals vliegangst, angst om te spreken voor grote groepen etc. heen te helpen. Propanolol heeft geen nadelig effect op je verdere functioneren. Je wordt er ook niet duf van.
Het gunstige van dit middel is dat je het na enkele keren gebruikt te hebben, niet meer nodig hebt om de voor jou beangstigende dingen te doen. Propanolol heeft je geholpen over je angst heen te komen.
BRON [url]http://www.net.info.nl/ego/smartdru.htm][/url]