Beste mensen,
Ik speel nu ongeveer 3 jaar trompet en merk dat ik de afgelopen compleet geen progressie heb gemaakt. Nu speel ik wel regelmatig maar ´studeer´ ik zeg maar niet. Ik zet op muziek op en probeer wat mee te spelen (wat vaak niet lukt).
Laatst stond voor de spiegel wat te spelen en merkte ik met grote verbazing dat het gebied tussen mijn onderlip en kin, geen idee hoe dat heet, redelijk bol stond. Het was me werkelijk nooit opgevallen. Ik heb zo´n 2 jaar les gehad van Iwan van Hetten en of hij was het nooit opgevallen of hij had er niks van verteld of ik had het probleem niet.
Toen dit me was opgevallen probeerde ik om een compleet vaste embrouchure te maken. Ik kon echter nog maar net een c2 spelen met deze embrouchure. Paniek brak uit en helaas ben ik eigenlijk nog steeds een beetje in paniek. Heb ik nu 3 jaar met een verkeerde embrouchure gespeeld of is dit wel een goede embouchure?
De reden waarom eventueel lucht in dat gebied komt is omdat ik naast een overbite ook nog 1 voortand voor de andere heb staan. Hierdoor staat er meer druk op mijn boventanden dan mijn ondertanden heb ik het idee, na spelen staat er ook altijd alleen een ´halve´ ring op mijn bovenlip. Ik heb geprobeerd om mijn kaken zo te zetten dat mijn tanden onder elkaar staan dat speelt echt zeer klote en hou ik niet lang vol...
Komt dit probleem bekend voor en weten jullie wat ik nu moet doen?
(oh en ik weet dat ik leraar op moet zoeken maar heb simpelweg geen tijd dit jaar)