Jens schreef:
Maar boeit dat? Als het goed is slaat je hart nog steeds een sprongetje als je speelt....Gaan met die toeter! Wat dat betreft ben ik het helemaal met Bert eens: "Als je gelukkig wil worden en je denkt het geluk als trompettiste te vinden, dan ben je welkom bij de club", mooi toch??!
Dank je, Jens. Als je deze drijfveer niet hebt, dan snap ik sowieso niet waarom je trompetspelen kiest als je vak. Dan is het alleen maar een recept om ongelukkig te worden. Maar goed, volgens mij is dat wel duidelijk.
Dat het in de muziekwereld, net als in de achte wereld, knokken is, dat is denk ik genoegzaam bekend, en zoniet, dan draagt deze topic toch weer een beetje bij om het beeld realistisch te houden.
Citaat:
En nee beste Bert, dat is niet zuurpruim spelen, dat is opkomen voor het brood van mijn collega's ( zoals jij ) en mijzelf. Dank je...
Marnix, ie zuurpruimerij bedoel ik meer in yhet algemeen, hoor. Ik lees nl. vrij zelden een positieve post van je, bovendien waren de bewoordingen van een zulk zuurpruimerig gehalte, dat ik dit wel door de beugel vond kunnen gaan. Ik voelde me niet meteen gesteund danwel vertegenwoordigd door je lieve woorden, zeg maar. Aan de andere kant heb je wel gelijk, maar dat had ik je al gegeven met de bewering dat het helaas allemaal misschien nog wel erger is als jij hier voorstelt. Ik zeg het alleen met een glimlach op m'n gezicht, trek m'n conclusies en speel zo veel ik maar kan.
Voor iedere student aan het conservatorium kan ik alleen maar zeggen: zorg dat je zoveel mogelijk leert over muziek, netwerken, muziekwereld, en belastingen. Het kan je later nog van pas komen.
Bert