snader schreef:
Volgens die redenering zouden bakker en loodgieter de best betaalde beroepen moeten zijn?

in ieder geval niet de consultants en managers die nu het meest verdienen, maar goed, niemand heeft ooit gezegd dat het eerlijk verdeeld is in de wereld. Nogmaals, het is maar waar je tevreden mee bent en gelukkig van wordt.
Citaat:
Ik vind deze discussie trouwens niet zo in dit topic passen.
Heb je gelijk in. Een paar postst geleden schreef ik daarom al: 'Het zou best een interessante topic kunnen opleveren over hoe dit nou te keren valt.', maar het gaat gewoon door, en eigenlijk is het best interessant, maar goed, dat hoeft niet iedereen te vinden.
Citaat:
Waarom moet een blij berichtje van iemand die is toegelaten tot het conservatorium veranderen in een beetje bittere discussie over hoe het er aan toe is in beroepsmuzikantenland?
ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik iedere bitterheid probeer te vermijden. Het is zoals het is, en misschien is het voor potentiele conservatoriumstudenten niet slecht om te weten waar ze aan beginnen. Toen ikzelf op dat punt stond heb ik eens met Rob Bruinen (lead in de WDR bigband) gebeld, en die heeft me toen een soortgelijk verhaal verteld. Ik was wel even uit het veld geslagen, heb uiteindelijk gewoon mijn eigen zin gedaan, ben er ook gelukkig mee geworden, maar ik kan niet anders dan zeggen dat hij gelijk had. leerlingen van mij die naar het conservatorium willen, zeg ik toch in alle eerlijkheid waar ze in stappen. Dat ben je verplicht als leraar, vind ik. Ik ga niemand sprookjes vertellen. Mensen die per se willen, doen het toch, zie mijzelf, Rieks en vele anderen, en da's maar goed ook, anders zou er helemaal niks meer te beleven zijn.
Citaat:
Ik weet natuurlijk niet waarom Rieksz niet weer in dit topic heeft gepost, maar ik zou er ook geen zin meer in hebben. Het is nu een beetje laat daarvoor maar misschien was afsplitsen van die discussie naar een apart topic handiger geweest.
Lijkt me een mooie taak voor een moderator, toch? heeft dit forum er een?
Bert