Maarten van Weverwijk schreef:
Ik heb het zeker niet over iedereen, maar het is duidelijk dat bijna ieder onderwerp hier op een weinig constructieve manier afloopt.
Dat komt omdat een aantal mensen elk onderwerp vervuilen met gedoe over hun VL instrument. Dat was de vorige HvL discussie zo, en dat is nu weer zo.
Er zijn blijkbaar personen die op een bepaald merk spelen en dit overal (in elk topic) van de daken moeten schreeuwen en alle andere merken de grond in boren. Misschien komt dit voort uit een onzekerheid over hun instrument, angst dat er misschien nog wel iets beters in de grote wereld bestaat (en dat is er, dat is er altijd).
Het is interessant om de eerste pagina's van dit topic nog eens te lezen en te zien waar het mis gaat.
Eppie schreef:
Heeft iemand nog ervaringen met de nieuwe Adams bugel
Zijn er al mensen die hem hebben getest.
Dat was de eerste vraag, waarna er een aantal mensen meningen die ze via via hebben 'gehoord' posten (nooit echt handig). Een aantal mensen roepen wat, niet zeggend of ze hebben getest (ook weinig bijdragend voor eppie).
Er zijn een paar mensen die zeggen 'm getest te hebben, en hun mening enkele pagina's later weer afzwakken/veranderen.
En er zijn een aantal personen die duidelijk bevooroordeeld (pro of anti) zijn, en dit tussen neus en lippen door vermelden, maar dit blijkbaar niet zelf helemaal realiseren.
Een discussie hierover (het is ten slotte een forum) draagt naar mijn mening bij tot de vorming van een volledig beeld.
Er zijn vele mensen (honderden) die dit forum al dan niet regelmatig lezen. Hoeveel daarvan posten regelmatig? 20? 30? Ik vind het belangrijk alle lezers een evenwichtig en goed beeld te geven (niet alleen over instrumenten, maar over vanalles).
Discussie is een manier d.m.v. verschillende meningen een beeld te vormen, een andere manier is gefundeerde posts te maken en je te realiseren dat iedereen, ook trompettisten, niet totaal objectief zijn, en het is prettig mogelijke invloeden te vermelden, zodat lezers een waardeplaatje aan je mening kunnen hangen.