trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 01:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 13:06 

Maarten van Weverwijk schreef:
Ik heb het zeker niet over iedereen, maar het is duidelijk dat bijna ieder onderwerp hier op een weinig constructieve manier afloopt.

Dat komt omdat een aantal mensen elk onderwerp vervuilen met gedoe over hun VL instrument. Dat was de vorige HvL discussie zo, en dat is nu weer zo.
Er zijn blijkbaar personen die op een bepaald merk spelen en dit overal (in elk topic) van de daken moeten schreeuwen en alle andere merken de grond in boren. Misschien komt dit voort uit een onzekerheid over hun instrument, angst dat er misschien nog wel iets beters in de grote wereld bestaat (en dat is er, dat is er altijd).
Het is interessant om de eerste pagina's van dit topic nog eens te lezen en te zien waar het mis gaat.
Eppie schreef:
Heeft iemand nog ervaringen met de nieuwe Adams bugel :?:
Zijn er al mensen die hem hebben getest.

Dat was de eerste vraag, waarna er een aantal mensen meningen die ze via via hebben 'gehoord' posten (nooit echt handig). Een aantal mensen roepen wat, niet zeggend of ze hebben getest (ook weinig bijdragend voor eppie).
Er zijn een paar mensen die zeggen 'm getest te hebben, en hun mening enkele pagina's later weer afzwakken/veranderen.
En er zijn een aantal personen die duidelijk bevooroordeeld (pro of anti) zijn, en dit tussen neus en lippen door vermelden, maar dit blijkbaar niet zelf helemaal realiseren.
Een discussie hierover (het is ten slotte een forum) draagt naar mijn mening bij tot de vorming van een volledig beeld.
Er zijn vele mensen (honderden) die dit forum al dan niet regelmatig lezen. Hoeveel daarvan posten regelmatig? 20? 30? Ik vind het belangrijk alle lezers een evenwichtig en goed beeld te geven (niet alleen over instrumenten, maar over vanalles).
Discussie is een manier d.m.v. verschillende meningen een beeld te vormen, een andere manier is gefundeerde posts te maken en je te realiseren dat iedereen, ook trompettisten, niet totaal objectief zijn, en het is prettig mogelijke invloeden te vermelden, zodat lezers een waardeplaatje aan je mening kunnen hangen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 13:42 

flugelfrank schreef:
Ps de reactie van toet`n is wel een beetje vreemd.Ik vind wel dat er op de site van HvL iets meer kaliber artiesten staan dan op de adams site.!!!

Dan kan ik je enkel aanraden haar reactie nog eens te lezen, en dan na te gaan of je haar wél begrijpt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 13:46 

L J schreef:
Dat was de eerste vraag, waarna er een aantal mensen meningen die ze via via hebben 'gehoord' posten (nooit echt handig).

Lijkt me wel, zo lang je erbij zet dat dat zo is, en dat het niet van jezelf komt.

En dat mensen het forum verlaten.... ik kan me er niet druk om maken. Deed ik eerder wel, nu weet ik wel beter. Het is van alle tijden. Mensen komen en mensen gaan. Als je wil gaan, bespaar ons (mij in ieder geval) je emotionele post, en kom gewoon niet meer. Het is net of de mensen die aankondigen niet meer te posten een gevoel van medelijden willen opwekken, of anderen willen aanzetten tot het beginnen van smeekbedes. Dat irriteert een beetje.

Verder ben ik het met LJ eens. Dat er wordt vergeleken is geen probleem. Maar het probleem is wél dat ieder topic HvL uiteindelijk als 'main subject' krijgt. Zolang het gaat over speeleigenschappen mag er vergeleken worden, maar er wordt nu al gepraat over de lijsten van bespelers, gepubliceerd op websites. 'HvL heeft lekker bekendere bespelers dan Adams, lekker puh'. Dat werk.

Dus laten we het, in dit specifieke geval, houden bij Adams, en vanuit dat perspectief met

gematigd enthousiasme vergelijken met andere merken, zeg eens.... Bach?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 14:02 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 14:08 

erikveldkamp schreef:
Als je wilt dat dit topic over de bugels van Adams gaat, ga dan naar Adams toe en speel er op. Laat ons dan jouw bevindingen weten.

Maar tot nu toe zijn er maar een paar die daadwerkelijk ook gespeeld hebben op deze bugels. Daar ben ik er eentje van en heb mijn bevindingen dan ook opgeschreven.

Ik speel geen bugel, en ben dat ook niet van plan. Ik vind het prima dat jij er op hebt gespeeld, en jouw bijdrage is dan ook wezenlijk voor dit topic. Mijn bijdrage was ook nuttig, tenminste in mijn ogen, anders had ik hem niet gepost, en wel met de constatering dat er positieve geluiden te horen zijn over deze bugel, na het moeilijke begin. Wat ik schaar onder niet-nuttige bijdrages, zijn posts over lijstjes van mensen die HvL spelen, of over persoonlijke aversies van de winkel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 14:10 

Erik,

Jou bevindingen over de bugels van Adams waren niet zo positief.
Hoe lang is het geleden dat je bij Adams bent geweest om de bugels te testen?

Groeten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 14:15 

[quote="Kerkradenaar1988
Dus laten we het, in dit specifieke geval, houden bij Adams, en vanuit dat perspectief met

gematigd enthousiasme vergelijken met andere merken, zeg eens.... Bach?[/quote]

Nou laat je kennis dan maar eens horen, Adams versus Bach !!! Eens kijken of ik dat wél begrijpen zal ...

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Laatst bijgewerkt door flugelfrank op 30 okt 2007 14:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 14:23 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur