skjanssen schreef:
@robert: lol.. met mn overblazen kom ik ook zo hoog

mar ik moet zeggen et is toch niet bruikbaar in 99% van de optredens die ik doe

en wanneer het eindelijk een keer mag is het meestal carnaval een van de laatste dagen wanneer je dat echt niet meer baas kan..
Maar doorgaans speel ik eigelijk max F3... en het liefst de D3 en E3 want die kan ik er nog uit poeieren dat het 3 straten verderop nog duidelijk hoorbaar is. anders vind ik niet dat je hem mag tellen :p
En hoog spelen is en blijft een hobby die (volgens mij) onbegrepen blijft bij iedeeen die het niet kan...
ps mn moeder is echt blij dat ik niet meer thuis woon

Overblazen is NIET muzikaal functioneel. Persoonlijk vindt ik een E3 die je "eruit" poeiert zodat het 3 straten verderop nog hoorbaar is ook NIET muzikaal. Beetje de olifant in de porseleinkast. Even voor de duidelijkheid, een goeie leadtrompettist speelt een E3 WEL muzikaal en NIET dat hij "eruit gepoeierd" wordt! Het kan natuurlijk zijn dat ik de hoogspeel hobby niet begrepen heb, maar ik begrijp je moeder wel, en je publiek waarschijnlijk ook

Ik ben het helemaal met de Ronde Van eens, een lekkere functionele C3 in een mooi gespeelde solo is een stuk relevanter.
De Ronde Van schreef:
Dat roept bij mij echter de vraag op; "waarom kom ik al die screechers nooit tegen?"
Is dat a) omdat het eigenlijk niet waar is? b) je wel een C4 kunt piepen maar niet spelen?
c) je die C4 wel kunt spelen maar verder geen time en muzikaliteit hebt? of is het d)
niets van het voorafgaande en gaan we je binnenkort bij de beste bands van het land
horen en zien? Ik hoop werkelijk op het laatste!
Waarschijnlijk een combinatie van antwoord b voor sommigen en daarnaast het idee dat een C3 een C4 is voor anderen.