diederik schreef:
diederik schreef:
Het blijkt, helaas, maar al te waar te zijn:
http://www.thebrassherald.com/news0533.htm
Ik heb gehoord dat hij waarschijnlijk nooit meer zal kunnen spelen, of toch zeker niet meer op het niveau van vroeger.
Een paar jaar geleden heb ik hem aan het werk gezien toen hij samen met Brass Band Willebroek een concert speelde in Brussel. Ik herinner mij vooral nog de erg mooie en zuivere toon (zoals ook op de CD...). Hij speelde enkel een aantal "trage" solos (typisch voor brass band muziek). Ik had hem graag ook eens gehoord in een iets technischer stuk...
Wat het oorsponkelijke onderwerp betreft: Ik zou wel eens in een brass band willen spelen, maar hier in de streek zijn er maar een paar, en die zijn bovendien niet op zoek naar cornetisten (of toch niet van mijn niveau...).
Dus houd ik het maar bij de fanfare. Op zich zijn de partijen die we daar spelen ook best wel uitdagend, maar het is toch anders: meestal is er veel meer rust (door de afwisseling bugels/trompetten/ saxen). en door de grotere bezetting kan je je ook gemakkelijker wegsteken ("de buurman/-vrouw zal dat wel spelen...")