trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kwaliteit Kanstul trompetten?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 18:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kwaliteit Kanstul trompetten?
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 13:11 

Wie heeft ervaring (positief of negatief) met Kanstul trompetten?

Alvast bedankt,

Bert

Voor op straat een Van Laar uit 1999?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 13:23 

Alleen met de cornetten,best last van red rot de nieuwste had het al na 3 maanden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 16:51 

Ze staan wel een beetje bekend om het rotten, inderdaad.
Maar ik zelf speel nu bijna vijftien jaar met zeer veel plezier op mijn Kanstul.
Al zal mijn volgende trompet zeker geen Kanstul meer zijn, omdat de mijne nu ook plekjes begint te vertonen.

Maar qua geluid, speelgemak, ventielen en pompen is het een prima trompet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 18:39 

Ik heb twaalf jaar lang zo'n machine gehad, een ZKT1500. Nooit last gehad van red rot. Speelde prima en heeft nooit wat gemankeerd. Nieuw gekocht in 1994. Misschien dat die red-rot-problemen later kwamen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 18:44 

aan mijn reactie heb je niks, maar ik heb een half jaar geleden een kanstul c-trompet van mijn docent overgenomen, en ik hoop op louter positieve reacties op je vraag... 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 21:21 

Ik heb nu al een viertal jaar een 1500A, heb hem laten ontlakken, en geen last van red rot. Verder een absoluut klasse-instrument, prima afwerking.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 22:53 

Heb hier een G-Soprano Bugle liggen van kanstul. Is flink gebruikt bij mijn jeugd-showband, en daarvoor al bij een andere showband, dus zal wel een jaartje of 15 oud zijn.
Maar is buiten de gebruiksdeukjes in prima staat. Prima lopende ventielen. En nog steeds (zover dat kan bij een G-toeter) een prima geluid.
En van redrot totaal geen last. Hoogstens heb ik ooit bij zo'n zelfde toeter de leadpipe kapot getrokken door een (zeer) vast mondstuk, de hele leadpipe was flink doorgerot aan de binnekant. Maar dat ben ik daarna nooit meer tegen gekomen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2008 09:08 

[quote="jan drost"]aan mijn reactie heb je niks, maar ik heb een half jaar geleden een kanstul c-trompet van mijn docent overgenomen, en ik hoop op louter positieve reacties op je vraag... 8)[/quote/]
Ik speel zelf al jaren op een Kanstul C-trompet en ben nog steeds positief. De ventielen blijven goed lopen en ook in het orkest staat hij nog steeds zijn mannetje, mooie klank en voor mij een makkelijk spelende toeter.
Mijn collega's zijn er ook nog steeds zeer over te spreken. Heb sinds 1.5 jaar ook hun piccolotrompet CCT920 en daar ben ik ook positief over.

Tuurlijk zijn er wel dingen die beter hadden gekund: Op mijn C had de stemming vanaf A2 naar C3 en daarboven beter gekund. Ik gebruik nu redelijk wat kunstgrepen om de B, C en D zuiver en open te krijgen.....maar dat levert niet echt problemen op.
Op mijn C zitten ook van die verzwaarde ventieldoppen ( tja, standaard )...het nut heb ik nog niet echt gemerkt en het schroefgedeelte op de ventielen had veel steviger gemoeten....het verbuigt zeer snel, helaas.

Maar al met al ben ik nog steeds tevreden. Ook de prijs/kwaliteitverhouding van Kanstul vind ik nog steeds goed.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur