|
tja, zelf vraag ik me ook wel is af, heb ik de tijd er wel voor?
en uiteindelijk komt het altijd hier op neer, eigenlijk heb ik er de tijd niet voor,
maar ik vind het leuk, dus maak ik er tijd voor. ik laat bewust dingen lopen,
of zeg ze op, omdat ik muziek leuker en belangrijker vind.
zeker als je net begint vraagt het geen uren studie per dag, en 2x per dag 15 of 20 min is zo veel nog niet. als je thuis komt van school pak je dat ding even op, en speel je wat, en na t avond eten doe je het zelfde nog een keer.
en wat houd het precies in, jaah, je moet leren notenlezen,
maar het is niet moeilijk, je moet het systeem even doorhebben, en dan gewoon blijven oefenen om er sneller in te worden.
en verder natuurlijk het instrument leren beheersen,
het vergt studie, en je kunt jezelf tot in de eeuwigheid blijven verbeteren,
maar hierin is het vooral belangrijk dat je les hebt, zodat je goed geholpen word,
en het aller belangrijkste is dat je plezier hebt. alleen als je er plezier in hebt, kun je jezelf motiveren om te blijven studeren, en door te zetten als het lastig is.
een bandje, of fanfare/harmonie orkest kan helpen in dat speel plezier, omdat je samen speelt, en samen ergens naar toe werkt. het is leuk om samen muziek te maken, en je kunt veel van elkaar leren, zelfs als je niet hetzelfde instrument speelt.
dus ik hoop dat je er voor kiest om te gaan spelen, want het kan je veel plezier brengen,
in een orkest leer je een hoop mensen kennen, en trompetisten kunnen er nooit genoeg zijn. succes met je keuze, en hopelijk veel plezier als toekomstig collega muziekant en trompetist.
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
|