trompet.nl > forum > Toon onderwerp - wie is volgens jullie de beste jazztrompet solist?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 13:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 19:44 

Ik zeg ook niet dat hij niks doet voor de jazz. Ik vind het alleen dood zonde dat hij niet 'verder' is gegaan. Natuurlijk is dat zijn eigen keuze en is er een hoop voor te zeggen, ik vind het jammer. Als ik hem hoor met Herbie of met de Messengers dan vind ik het jammer dat hij niet door is gegaan met vooruitkijken (denken).

En wat dat filmpje betreft. Dat kan ik ook :)
(ik heb alleen geen monette)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 19:56 

cees schreef:
En wat dat filmpje betreft. Dat kan ik ook :)
(ik heb alleen geen monette)

:roll:

Laat horen dan....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 20:02 

kom maar een keer kijken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 20:10 

cees schreef:
kom maar een keer kijken...

Bij mij was er ook geluid bij het filmpje.......

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 20:12 

@ cees : Ik heb het gevoel dat je jezelf danig overschat. En dat is een understatement...

De jazzpuristen begonnen ook te zeiken toen Herbie zijn poppy periode had met als grootste hit "Rock it". En toen Hubbard soul ging spelen was het ook niet goed. Gelukkig dachten ze er zelf wat anders over anders waren we van deze prachtige muziek verstoken gebleven.

Wynton heeft na zijn Hancock periode ook nog een ballet geschreven en de Lincoln Center opgezet en een paar grammy's gewonnen. Ga je ook nog zoiets doen of ga je eerst je opleiding afmaken... :?

Om dan met jouw staat van dienst te zeggen dat Wynton niet verder is gegaan, tja...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 20:31 

kijk in het woordenboek bij sarcasme.
en waarom mag ik geen mening hebben en jij wel?
ik moet zeker eerst een papiertje hebben en in een goeie band spelen om een mening te hebben ergens over. sjonge jonge jonge. ik snap echt niet jouw wrok tegen mij? kun je niet tegen een geintje ofzeau.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 20:45 

cees schreef:
What the f.... ?!?!?!
Wynton schopt de hele jazz naar de tyfus met z'n 'terugkijk' mentaliteit. Het hele idee van vernieuwen en vooruitstrevend zijn is er bij hem wel af (was tot de jaren 90 niet zo)...

Als dit een geintje is, zet er dan een knipoog bij.

Ik heb geen wrok tegen jou, maar kan slecht tegen mensen die muzikaal gezien nog weinig gepresteerd hebben en dan dit soort uitlatingen doen over muzikanten die alles gepresteerd hebben in jazz, klassiek, als componist, als ambassadeur voor de jazz, als onderwijzer en maatschappelijk ook nog een hoop betekent.

Vandaar mijn wat scherpe reactie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 21:01 

cees schreef:
Ik zeg ook niet dat hij niks doet voor de jazz. Ik vind het alleen dood zonde dat hij niet 'verder' is gegaan. Natuurlijk is dat zijn eigen keuze en is er een hoop voor te zeggen, ik vind het jammer. Als ik hem hoor met Herbie of met de Messengers dan vind ik het jammer dat hij niet door is gegaan met vooruitkijken (denken).

Volgens mij is Wynton verder gegaan dan zo'n beetje iedere trompettist die ik gehoord heb, en dat zijn er best veel. Ik vind eigenlijk dat hij nu vaak veel verder gaat dan in de jaren negentig waarin hij wel fantastisch speelde, maar erg aan het hardbop-idioom hing. inmiddels is daar zo verschrikkelijk veel bij gekomen, dat ik niet begrijp dat mensen dit niet als een eigen stijl, geluid en opvatting willen zien. Steeds maar weer dat gezeur over dat hij teruggrijpt op vroegere muziek....als je verstandig bent, doe je dat ook en maak je daar weer je eigen mix van. Zo doen alle echt grote trompettisten dat. Vooruitgang zonder inachtneming van de traditie kan, maar dan ben je een genie. Daar zijn er slechts heel weinig van. De rest leert van het verleden en bouwt daarop verder, en dat levert heel vooruitstrevende zaken op. Ik vind Wynton daar een geweldig voorbeeld van. Oortjes open en naar zijn septet luisteren. Moet jij me eens vertellen wie dat in het verleden zo gearrangeerd en gespeeld heeft. Volgens mij niemand.

Je hoeft er niet van te houden, maar beweer geen nonsens.

Bert

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur