trompet.nl > forum > Toon onderwerp - wie is volgens jullie de beste jazztrompet solist?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 11:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 14:08 
Moderator

Beste Ronde Van.

Ik ben best serieus, maar voornamelijk in de topics die je ook echt serieus kan nemen.

Hierover wil ik best weer eea ( serieus ) in PM aan je kwijt.

Bier ze

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 14:17 

De Ronde Van schreef:
Citaat:
Ik weet van mezelf, dat ik een absolute lompe boer ben, en daarom vind ik het ook niet zo erg dat mensen harder op mij reageren. Maar Cees is half niet zo lomp als ik, waarom wordt hij nu zo en masse aangevallen, omdat zijn mening ( wel vaker ) afwijkt?

Omdat wij jullie zo nu en dan serieus nemen. Té serieus blijkbaar.

Is het nu en wij-zij ding aan het worden?
want;
Ik ben het lang niet altijd met marnix eens... WHAT THE??

Maar ik hoop dat 'jullie' doorhebben dat het niet altijd alles even serieus is (ik noem een 'ik kan dat ook wel' post). En dan is het één van 'jullie' die daar serieus op in gaat. Misschien speelt 'ie teveel hoog en daalt daardoor z'n iq?!? Ik vond het een ronduit mongolide post waar in ik ook nog eens neer word gezet als irritante-jonge-trompettist-die-ook-nog-eens-denkt-dat-ie-goed-is-en-alles-beter-weet... of had ik dat ook met een korrel zout moeten nemen? Ik heb een kilo JOZO voor de komende weken gekocht.

Oja, Alex "Sasha" Sipiagin..

(ps; ik neem aan dat iedereen dit nu wel met een korrel zout neemt. behalve dan dat over alex sipiagin want hij is een bikkel.. echt)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 14:35 

marnix schreef:
Ik weet van mezelf, dat ik een absolute lompe boer ben, en daarom vind ik het ook niet zo erg dat mensen harder op mij reageren. Maar Cees is half niet zo lomp als ik, waarom wordt hij nu zo en masse aangevallen, omdat zijn mening ( wel vaker ) afwijkt?

Een afwijkende mening hebben is niets mis mee. Ongefundeerde onzin op het forum kwakken is vragen om weerwoord.

Wat betreft Marsalis dat hij ouwe jazz zou spelen. Er is niets mis mee om Ellington repertoire in je programma te hebben. Dat is juist fantastische muziek om te spelen. Als je het vergelijkt met klassieke orkesten dan spelen zij nog wel wat oudere muziek zonder er iets wezenlijks nieuws aan toe te voegen. Daarnaast heeft Marsalis talloze nieuwe stukken geschreven en doet dat nog steeds. Dus daar is niets ouds aan. Dat hij dat niet in de stijl van een Peter Molvaer, of welke "moderne" trompettist dan ook doet neem ik hem niet kwalijk.

Er vallen bijv. ook weinig mensen over het feit dat Payton een plaat opneemt met oude Hancock nummers, of Till Brönner een Chet Baker tribute doet. Iedereen maakt zich daaraan schuldig. Hoeveel arrangementen zijn er niet gemaakt van standards die uit de musicals van de jaren '20 en '30 komen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 14:45 

erikveldkamp schreef:
Een afwijkende mening hebben is niets mis mee. Ongefundeerde onzin op het forum kwakken is vragen om weerwoord.

Wat betreft Marsalis dat hij ouwe jazz zou spelen. Er is niets mis mee om Ellington repertoire in je programma te hebben. Dat is juist fantastische muziek om te spelen. Als je het vergelijkt met klassieke orkesten dan spelen zij nog wel wat oudere muziek zonder er iets wezenlijks nieuws aan toe te voegen. Daarnaast heeft Marsalis talloze nieuwe stukken geschreven en doet dat nog steeds. Dus daar is niets ouds aan. Dat hij dat niet in de stijl van een Peter Molvaer, of welke "moderne" trompettist dan ook doet neem ik hem niet kwalijk.

Er vallen bijv. ook weinig mensen over het feit dat Payton een plaat opneemt met oude Hancock nummers, of Till Brönner een Chet Baker tribute doet. Iedereen maakt zich daaraan schuldig. Hoeveel arrangementen zijn er niet gemaakt van standards die uit de musicals van de jaren '20 en '30 komen?

En al vind Marnix dat ik er weer tot aan mijn elleboog in zit...
Volkomen mee eens :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 14:46 
Moderator

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:

mee eens, en ook absoluut geen problemen met dat weerwoord, maar ik heb het idee, dat heel snel beslist is, dat een afwijkende mening ongefundeerde onzin is.

Ik zal me hier verder niet mee bemoeien, want wat Jazz solisten betreft heb ik niet zoveel verstand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 15:02 

Man! Ik zeg toch niet dat er iets mis is met ouwe meuk? ik-vind-het-alleen-jammer-dat-hij-niet-vernieuwd-want-dat-lijkt-me-leuk...
een onderdeel van jazz vind ik het vernieuwende eraan, misschien is het voor anderen iets anders... improvisatie, avontuur. En ik denk dat als je met je wijsvinger de hele tijd naar de 'ouwe' jazz prikt, je de vernieuwende geest van de muziek een beetje kwijt raakt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 15:07 

Moet ik je nu serieus nemen, ik weet het niet meer...

Ouwe meuk vind ik namelijk geen term die je moet gebruiken voor die fantastische muziek uit het verleden.

En in mijn beleving hoeft jazz niet altijd te vernieuwen. Het is niet voor niets dat Clark Terry zo geroemd wordt, of een Stan Getz, Oscar Peterson en noem ze allemaal maar op.

Wat ik belangrijk vindt is dat men er een eigen draai aan geeft, en dat doet Wynton zeker.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 15:22 

adem in... en adem weer uit...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur