marnix schreef:
Ik weet van mezelf, dat ik een absolute lompe boer ben, en daarom vind ik het ook niet zo erg dat mensen harder op mij reageren. Maar Cees is half niet zo lomp als ik, waarom wordt hij nu zo en masse aangevallen, omdat zijn mening ( wel vaker ) afwijkt?
Een afwijkende mening hebben is niets mis mee. Ongefundeerde onzin op het forum kwakken is vragen om weerwoord.
Wat betreft Marsalis dat hij ouwe jazz zou spelen. Er is niets mis mee om Ellington repertoire in je programma te hebben. Dat is juist fantastische muziek om te spelen. Als je het vergelijkt met klassieke orkesten dan spelen zij nog wel wat oudere muziek zonder er iets wezenlijks nieuws aan toe te voegen. Daarnaast heeft Marsalis talloze nieuwe stukken geschreven en doet dat nog steeds. Dus daar is niets ouds aan. Dat hij dat niet in de stijl van een Peter Molvaer, of welke "moderne" trompettist dan ook doet neem ik hem niet kwalijk.
Er vallen bijv. ook weinig mensen over het feit dat Payton een plaat opneemt met oude Hancock nummers, of Till Brönner een Chet Baker tribute doet. Iedereen maakt zich daaraan schuldig. Hoeveel arrangementen zijn er niet gemaakt van standards die uit de musicals van de jaren '20 en '30 komen?