cees schreef:
gevoel uiten word makkelijker naarmaten men meer technische en theoretische vaardigheden heeft
dit is een belachelijke stelling? Juist deze zin komt voor mij dichter bij de kern van waar deze hele discussie rond zweeft dan al het andere wat hier is gezegt.
Afgezien van het feit dat je het enigszins ongemakkelijk uitdrukt, heeft niemand hier volgens mij gezegd het daar niet mee eens te zijn. Alleen jijzelf ontkracht je rijtje door te zeggen dat je het er niet per se mee eens bent. Da's niet handig van je. Moet je niet boos zijn dat mensen je niet begrijpen.
Citaat:
Speel je niet altijd voor iedereen?
Ik weet dat de vraag voor Erik bedoeld is, maar ik vind het eigenlijk best een interessante vraag. Zou een mooie topic kunnen zijn.
Ik speel geloof ik toch ook in eerste instantie voor mezelf. Of laat ik het anders zeggen. Als ik slecht speel en het publiek is laaiend enthousiast, dan is dat een gelukje, maar wordt ik daar zelf niet echt vrolijk van. Als ik lekker heb gespeeld en het publiek vind het niks, dan interesseert me dat niet, dan heb ik er een heel goed gevoel over. Het mooiste is natuurlijk als je goed speelt en het publiek is enthousiast. helemaal te gek.
Daarnaast zal ik ook niet ontkennen dat een leuk publiek een hoop kan goedmaken en je over een dood punt kan helpen.