inderdaad iedereen is vrij om een sport arts te bezoeken. maar je moet het maar wel kunnen betalen, of een verzekering hebben die dat voor je doet.
je kan daar ook zeker eens langs gaan, want ookal kent hij het specifieke probleem niet, sportartsen en fysiotherapeuten hebben wel de grootste kennis van spieren en het oplossen van dit soort problemen. en samen met jou kennis van het trompetspelen moeten jullie dan samen een heel eind kunnen komen.
maar ik durf met ongeveer 90% zekerheid te zeggen dat een sportarts of fysiotherapeut je zal zeggen minimaal 3 dagen absolute rust te houden. misschien zelfs wat ijs ertegen te houden om de bloedstroom te stimuleren. en daarna zeer rustig op te bouwen.
forceer nooit tijdens het opbouw proces, zelfs al doet het nog niet echt zeer, bij het minst of geringste gewoon stoppen. beter 2 uur later nog is proberen.
en probeer ook is om in het begin om de dag te spelen, zo gun je je spieren wat extra rust. ook massage kan helpen bij het herstel proces, uitgaan en er flink op los zoenen is dus toegestaan.
"vreemd gegaan??

neey liefie, ikwas bezig met me herstel proces, kijk maar op trompet.nl daar staat dat ik haar moest zoenen

"