Ik kreeg toen ik nog op een flat woonde altijd het werkschema van m'n onderbuurvrouw die onregelmatige diensten draaide. Altijd rekening mee gehouden en voor de andere tijden een oefenmute gekocht. Maar ik had dan ook een leuke benedenbuuv'
De tijden 10 - 22 uur zijn volgens mij nergens in de wet geregeld maar wellicht wel in de plaatselijke APV. Lees die maar 'ns door.
Artikel 431 Sr zegt wel iets over de nachtrust:
Citaat:
Met geldboete van de eerste categorie wordt gestraft hij die rumoer of burengerucht verwekt waardoor de nachtrust kan worden verstoord.
Let op: een rechter zal waarschijnlijk ook in gevallen waarbij iemand regelmatig heeft gevraagd om tussen 08.00 uur en 14.00 uur niet te spelen i.v.m. zijn nachtrust na nachtploegdienst een beroep op dit artikel toewijzen. Voorts mag ook duidelijk zijn dat als je naast een gezin met kleine kinderen woont de nachtrust daar eerder zal aanvangen dan 22 uur!
Meer informatie over dit onderwerp op
http://www.vrom.nl/burenlawaai_online
Succes met oefenen en met je buren!
Arie
PS: bovengenoemde buurvrouw heeft nog één keer "geklaagd". Na een nachtelijke stapsessie borrelden wat vrienden van me nog even bij me na. De volgende ochtend vroeg de buurvrouw "wat dat nou Mahler 1 vannacht?". ...... Antwoord: klopt, .., sorry.