trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HELP, ik veroorzaak overlast!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 12:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 15:14 

Mijn buurvrouw klaagde ook altijd, dus ik speelde maar netjes tussen 10u en 20u. Maar...nu heeft haar zoontje een klarinet en helaas is hij dus pas net begonnen :lol: ...dat r*twijf laat hem wel piepen/jengelen om 7.00 's morgens, in mijn vakantie nog wel.

Soms he... :roll:

(ik ga er maar niet heen.... :wink: )

Ik zou als ik jou was gewoon blijven spelen hoor, maar dan inderdaad tussen 10 en 20, dat zijn redelijke tijden. Ze is niet de enige in de buurt. die trompet van jou maakt idd wat lawaai, kun jij ook niets aan doen :wink: ze kan ook zelf in niemandsland gaan wonen als ze nergens last van wil hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 15:26 

Vandaag heb ik mijn dag door haar laten verpesten, maar morgen ga ik gewoon weer lekker oefenen 8)

Zal mijn raam dicht doen en ik zie wel of ze komt. Kan der aan, heb toch mijn zwarte band judo...haha :P (en dan weet je ook dat je het vooral niet mag uitoefen buiten de dojo)

Ik weet iig dat ik in mijn recht sta om te mogen oefenen! Ik oefen op schappelijke tijden en ik wil er heus rekening meehouden als het op een bepaald tijdstip beter niet uitkomt oid, maar dan moet ze wel willen luisteren.

Is er BTW een site of iets waar ik die regel van 10.00 tot 20.00 uur terug kan vinden? Dan kan ik desnoods haar die site/documentatie voorleggen en zal ze wel met haar bek (euhh mond) vol tanden staan.

Ben nu maar mijn muziektheorie gaan leren, volgende week examen :? en dat maakt geen herrie....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 15:34 

-

Laatst bijgewerkt door Coen op 29 nov 2012 11:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 15:38 

Ik kreeg toen ik nog op een flat woonde altijd het werkschema van m'n onderbuurvrouw die onregelmatige diensten draaide. Altijd rekening mee gehouden en voor de andere tijden een oefenmute gekocht. Maar ik had dan ook een leuke benedenbuuv'

De tijden 10 - 22 uur zijn volgens mij nergens in de wet geregeld maar wellicht wel in de plaatselijke APV. Lees die maar 'ns door.

Artikel 431 Sr zegt wel iets over de nachtrust:
Citaat:
Met geldboete van de eerste categorie wordt gestraft hij die rumoer of burengerucht verwekt waardoor de nachtrust kan worden verstoord.

Let op: een rechter zal waarschijnlijk ook in gevallen waarbij iemand regelmatig heeft gevraagd om tussen 08.00 uur en 14.00 uur niet te spelen i.v.m. zijn nachtrust na nachtploegdienst een beroep op dit artikel toewijzen. Voorts mag ook duidelijk zijn dat als je naast een gezin met kleine kinderen woont de nachtrust daar eerder zal aanvangen dan 22 uur!

Meer informatie over dit onderwerp op http://www.vrom.nl/burenlawaai_online

Succes met oefenen en met je buren!

Arie

PS: bovengenoemde buurvrouw heeft nog één keer "geklaagd". Na een nachtelijke stapsessie borrelden wat vrienden van me nog even bij me na. De volgende ochtend vroeg de buurvrouw "wat dat nou Mahler 1 vannacht?". ...... Antwoord: klopt, .., sorry. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 15:39 

Coen schreef:
Binnen mijn orkest zijn er een moeder (hoorn) en zoon (trompet) die pas geleden nog erg last hebben gehad van de buren. Begon één van hen te oefenen, zette de buurman een klopboormachine in de muur of de radio op oorlogssterkte. De voorzitter is zelfs wezen onderhandelen. Ze konden niet tot een goede oplossing komen. Toen kregen moeder en zoon maar een sleutel van het clubgebouw om daar te oefenen. Dat heeft de gemoederen bedaard en nu oefenen zij gewoon weer thuis.

Ikzelf heb nooit klachten van de buren gehad; ik woon in een vrijstaand huis.
Wel oefen ik toch altijd in het clubgebouw, kan ik op me gemak naartoe (op elk uur van de dag) en kan ik rustig oefenen.

Dat zou ideaal zijn! Maar die mogelijkheden moet je wel hebben. Wij hebben geen eigen clubgebouw en bovendien speel ik in een orkest in Den Helder (uur reizen vanaf waar ik woon en weer een uur terug). Als ik de mogelijkheid had gehad had ik het zeker gedaan, speelt veel lekkerder voor jezelf ook...

Vind het ook heerlijk om op de boerderij van mijn vriend te kunnen oefenen in het weekend (hij woont in Brabant).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 15:41 

Als je muziek maakt op normale "christelijke" tijden, zal er niemand zijn die je wat kan maken. Ze kan hooguit de politie bellen, maar zolang je niet op straat op je trompet staat de blazen alsof je leven er vanaf hangt, zal ook die niets willen en kunnen doen. Zeg anders tegen die buurvrouw dat het wél zachter kan, als zij je een silent brass koopt :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 15:43 

Doe 's morgens om 10u gewoon ff een soort van reveille :wink: ...
Laatst deed ik dat ook (ik had er een beetje genoeg van, dat gezeur)...ipv die zuurpruim aan de deur (ze had er dus blijkbaar toch niet zo'n last van als dat ze altijd beweerde), spraken andere buren me aan die het wel humor vonden :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 15:49 

Het leuke van de hele situatie vind ik eigenlijk ook dat mijn (naaste) buren nergens last van hebben. Laatst kwam de buurvrouw naar me toe en vroeg of ik diegene was die trompetspeelde. Dus ik dacht nu gaat het komen...

Maar ze had dus nog een hangertje gevonden in de vorm van een trompet. Zelf deed ze er niks mee, of ik het wou hebben. Ik stond wel even raar te kijken. Het hangertje was een beetje vreemde trompet, maar mel een onwijs leuk gebaar!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur