trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Chuck !!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 08:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008 06:58 

Ruli schreef:
erikveldkamp schreef:
....Het maffe bij hem is trouwens dat ie op een Bach 3C mondstuk speelt, dat is toch ook niet echt een leadmondstuk.

Als je perse lead op een Bach mondstuk wil spelen, welk mondstuk zou dat dan moeten zijn? Ik was nl in de veronderstelling dat dat de 3C was...

Iet ondieper misschien (ik doe het op een Bach 3E.....) 8)

Maar je hebt lead en lead 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008 09:18 

Blijkbaar doet Jerry Hey het op een 3c, Frank vd Poel speel(de) op een 7cw, Jan Oosthof schijnt een tijd op een 1.5c gespeelt te hebben. Het hoeft dus niet persee klein.

Zelf probeer ik weer meer op mijn 43S ipv 43ES te spelen. Maar dat komt omdat ik nu niet meer in een 4mans blazerssectie zit, alleen nog in een blazerssectie met alleen een tenorsax. En het bereik maakt bij mij niet uit of ik op een S of ES of 3C speel. Het is meer het geluid dat scherper is en de uithouding op een ES. Maar daar moet je dus (net als op een Calicchio) weer wat voor inleveren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008 09:36 

Jaws schreef:
Blijkbaar doet Jerry Hey het op een 3c, Frank vd Poel speel(de) op een 7cw, Jan Oosthof schijnt een tijd op een 1.5c gespeelt te hebben. Het hoeft dus niet persee klein..

Jan Oosthof speelde vroeger op een Connstellation met een 3C mondstuk. Ik heb daar opnames van en dat klinkt geweldig. Toen Jan overging op een Calicchio met een 43ES Reeves mondstuk in de jaren '90 zei hij wel dat hij onnodig altijd zo zwaar had gespeeld...

Toen begin jaren '90 de jongens van het Metropole orkest overgingen op een Calicchio (via Jos Kieft destijds) stapten erg veel trompettisten over op een Calicchio. Calicchio maakte in die tijd eindelijk weer goeie exemplaren. Een paar jongens spelen nog steeds op die lichting Calicchio's. Ik heb er destijds dus ook 3 jaar op gespeeld in de tijd dat ik van Jan les had,.

Jan en Ruud en Jos Kieft zijn toen overigens zelf naar L.A. gevlogen om er 5 goede uit te zoeken voor de sectie. Jos Kieft had daarna als eis dat Calicchio hem dezelfde kwaliteit bleef leveren.

Ook stapten in dezelfde tijd veel trompettisten over op een Reeves mondstuk. Calicchio en Reeves horen een beetje bij elkaar...

Ik geloof dat Wim Both de eerste lead in Nederland was met een Calicchio, die van hem is een stuk ouder. Maar hij heeft tussentijds ook een Bach gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008 14:48 

Zijn bepaalde perioden van calichhio minder dan andere perioden?
Hoe zijn die Tulsa modellen eigenlijk, weet iemand dat?

Ik blijf erbij dat ik chuck erg goed vind klinken evenals Jan oosthof op Calicchio.
Je ziet eigenlijk maar weinig solisten erop spelen. Hubbard speelt natuurlijk op dat jazzmodel maar die echte leadkononnen lijken mij niet zo geschikt voor solowerk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008 14:55 

Misschien dat solisten toch een net wat mildere klank willen. Mijn ervaring is dat als je er ook wat subtieler op wil spelen dat er instrumenten zijn waar dat makkelijker op gaat als op de bekende lead calichhio's.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008 15:06 

Ik vraag me ook wel of hoe "standaard" de bachs van Jerry Hey en bv Garry Grant zijn.
Heb nog nooit ergens gelezen op welke model zij precies spelen.

Spelen zij op normale instrumenten of hebben die een paar dagen in de Bach fabriek gelogeerd om tot hun uiteindelijke instrument te komen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008 15:07 

trumpet john schreef:
Zijn bepaalde perioden van calichhio minder dan andere perioden?
Hoe zijn die Tulsa modellen eigenlijk, weet iemand dat?

http://www.erikveldkamp.nl/calicchio'suittu.html

trumpet john schreef:
Ik blijf erbij dat ik chuck erg goed vind klinken evenals Jan oosthof op Calicchio.

Ik vind Chuck en Jan op elke toeter goed klinken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008 15:10 

Jaws schreef:
Ik vraag me ook wel of hoe "standaard" de bachs van Jerry Hey en bv Garry Grant zijn.
Heb nog nooit ergens gelezen op welke model zij precies spelen.

Spelen zij op normale instrumenten of hebben die een paar dagen in de Bach fabriek gelogeerd om tot hun uiteindelijke instrument te komen?

Ik neem aan dat ze goede exemplaren spelen. Ze hebben een keer een Bach Sterling demo opgenomen:

Charley playing lead with in a trumpet quartet with Jerry Hey, Gary Grant, and Larry Hall.

http://www.lastudiomusicians.net/Sterling Shuffle.mp3
http://www.lastudiomusicians.net/Just A Minute.mp3

Het staat allemaal op deze site:

http://www.lastudiomusicians.net/trumpets.htm

Charley Davis, Jerry Hey, Gary Grant en Larry Hall zijn allemaal leerlingen van Bill Adam. Vandaar dat ze allemaaal Bach spelen (met een 3C).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur