rproost schreef:
Jongens toch, voor een beginnende trompetter heeft een echte trompet kopen nauwelijks zin. Sterker nog: Ik zou het afraden. Want welke trompet ga je je centen in investeren dan? Dat weet je nog helemaal niet en je kan het ook niet beoordelen. Krijg je spijt van.
Een goede gebruikte beginnerstoeter heb je rond de 150 euro op marktplaats. Die verkoop je weer voor dezelfde prijs na een paar jaar als je er een beetje zuinig op bent en ondertussen heb je mooi kunnen sparen voor de toeter van je dromen.
Ik weet niet wat jij onder een "echte trompet" verstaat?
Wat mij betreft in ieder geval zuiver en niet te veel of te weinig weerstand, en in ieder register gelijkklinkend / spelend.
Waarin investeren? Dat is voor een beginner moeilijk te beoordelen, daarom schreef ik ook, neem vooral je docent mee als je tot aanschaf besluit, of op zijn minst iemand die het
beter kan beoordelen, zoiets doe je toch ook bij een 2e hands auto?
De trompet moet goed genoeg zijn voor de student. Als dat er één is van 150 euro, prima,
maar ik denk dat je voor een goede studietrompet toch echt iets meer kwijt bent.
Mijn criterium voor een goede studietrompet is dat ik zelf in staat zou moeten zijn om er
een gig op te doen.