trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Huur/koop
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 00:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2008 09:59 

De Ronde Van schreef:
saniejjj schreef:
Of je tikt gewoon een afdankertje van de harmonie op de kop :D :wink:
En droomt ondertussen verder van een schitterende, blinkende, sublieme trompet met een geweldig geluid, die je over een jaar of 10 wel kan betalen als je van je studieschuld af bent :?
Maar ik weet niet over wat voor leerlingen je het hebt, maar mijn docente raadde mij in ieder geval nog zeker af een nieuwe trompet te kopen (als ik het kon betalen) Omdat je in de eerste jaren (iig ik) nog snel vooruit gaat en je techniek embrouchure etc etc nog een hoop verbeterd en veranderd. Ik weet er niks van, maar dat is wat mijn docente mij vertelde...

Je hebt vooral een goede trompet nodig als je er serieus op wilt studeren,
en dat hoeft zeker geen nieuwe te zijn.
Op de 2e hands markt zijn geweldige trompetten te koop.
Ik denk dat je vanaf zo'n 500 euro al een goede 2e hands zou moeten kunnen kopen.
Mijn tip is om vooral 1 of 2 bevriende trompettisten mee te nemen (of liever nog je docent)
bij de aanschaf, óók bij een nieuwe trompet.

Even om verwarring te voorkomen: Dat afdankertje van de harmonie mag ik denk ik ook wel onder de goede tweedehands trompetten scharen denk ik. Althans het is een Bach Stradivarius model 25, alleen niet in geweldige staat... Afdankertje klinkt misschien een beetje te min...

Als je een goede trompet hebt denk ik ook dat het motiveert om hard te studeren. Althans mij wel. Ik ben begonnen op een Amati, maar als dat allemaal vals en moelijk gaat en helemaal niet lekker speeltt, raakt de motivatie ook weg. Nadat ik deze trompet kreeg was ik weer 300% gemotiveerd om hard te studeren en beter te worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2008 11:49 

Jongens toch, voor een beginnende trompetter heeft een echte trompet kopen nauwelijks zin. Sterker nog: Ik zou het afraden. Want welke trompet ga je je centen in investeren dan? Dat weet je nog helemaal niet en je kan het ook niet beoordelen. Krijg je spijt van.
Een goede gebruikte beginnerstoeter heb je rond de 150 euro op marktplaats. Die verkoop je weer voor dezelfde prijs na een paar jaar als je er een beetje zuinig op bent en ondertussen heb je mooi kunnen sparen voor de toeter van je dromen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2008 19:20 

rproost schreef:
Jongens toch, voor een beginnende trompetter heeft een echte trompet kopen nauwelijks zin. Sterker nog: Ik zou het afraden. Want welke trompet ga je je centen in investeren dan? Dat weet je nog helemaal niet en je kan het ook niet beoordelen. Krijg je spijt van.
Een goede gebruikte beginnerstoeter heb je rond de 150 euro op marktplaats. Die verkoop je weer voor dezelfde prijs na een paar jaar als je er een beetje zuinig op bent en ondertussen heb je mooi kunnen sparen voor de toeter van je dromen.

Ik weet niet wat jij onder een "echte trompet" verstaat?
Wat mij betreft in ieder geval zuiver en niet te veel of te weinig weerstand, en in ieder register gelijkklinkend / spelend.
Waarin investeren? Dat is voor een beginner moeilijk te beoordelen, daarom schreef ik ook, neem vooral je docent mee als je tot aanschaf besluit, of op zijn minst iemand die het
beter kan beoordelen, zoiets doe je toch ook bij een 2e hands auto?
De trompet moet goed genoeg zijn voor de student. Als dat er één is van 150 euro, prima,
maar ik denk dat je voor een goede studietrompet toch echt iets meer kwijt bent.
Mijn criterium voor een goede studietrompet is dat ik zelf in staat zou moeten zijn om er
een gig op te doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2008 23:06 

[quote="De Ronde Van"
Je hebt vooral een goede trompet nodig als je er serieus op wilt studeren,
en dat hoeft zeker geen nieuwe te zijn.
Op de 2e hands markt zijn geweldige trompetten te koop.
Ik denk dat je vanaf zo'n 500 euro al een goede 2e hands zou moeten kunnen kopen.
Mijn tip is om vooral 1 of 2 bevriende trompettisten mee te nemen (of liever nog je docent)
bij de aanschaf, óók bij een nieuwe trompet.[/quote]

Daar draait het om : een goede trompet.Daarvan kan je tijdens je studie genieten.
Prima advies,dat geen verdere uitleg nodig heeft.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2008 01:01 

Ik heb een jaar geleden mijn Holton Collegiate weggedaan op marktplaats voor 150 euro. Prima toeter was dat. Wel jammer eigenlijk. Liep nog als een trein dat ding.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2008 11:22 

rproost schreef:
Ik heb een jaar geleden mijn Holton Collegiate weggedaan op marktplaats voor 150 euro. Prima toeter was dat. Wel jammer eigenlijk. Liep nog als een trein dat ding.

Ach,gedane zaken nemen geen keer.
Je moet maar denken,dat de koper er ook weer veel plezier aan beleeft.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur