pim schreef:
heey,
ik denk, ik heb je niet horen spelen dus pin me er niet op vast,
maar dat het een spierkwestie is.
er zit in je keel een spier die voorkomt dat je tijdens het trompet spelen lucht laat ontsnappen naar je neusholte.
ik merk zelf dat als ik te veel wil in een periode van weinig spelen, dat ik er ook last van krijg, daarom denk ik dat we het over het zelfde hebben.
wat je er aan kan doen? noujah, het zelfde als bij andere spierpijnen,
nu even rustig aan doen, 1 of 2 dagen niet te veel spelen, niet de grens opzoeken,
en dan rustig opbouwen. als mijn verhaal klopt is het een spier,
en die moet rustig aan sterker worden.
waarom het dan de ene dag wel gaat en de andere dag niet?
noujah, waarom loop je op sommige dagen verder dan op andere?
en waarom gaan dingen soms nu een maal makkelijker,
je algehele conditie, vermoeidheid in het algemeen, en je gevoel hebben hier altijd invloed op.
succes ermee, en onthoud vooral dat je de grens wel mag opzoeken, maar er niet overheen moet gaan, als je dingen moet gaan forceren is dat nooit goed.
Dat klinkt wel erg logisch...
Ik ben ook iemand die graag mijn grenzen op zoekt en vaak iets te veel wil. Tis dus ook wel een hele moeilijke tip die je me geeft..haha
Mijn docente vertelde me dan ook altijd dat ik een korte tijd veel bereikt heb en dat er genoeg mindere muzikanten zijn , maar ik hoor dan iemand spelen en dan heb ik zoiets van dat wil ik ook! Maar ja dat gaat natuurlijk niet met 3 jaar ervaring...
Mijn algehele conditie is de laatste tijd erg achteruit gegaan, dus daar zal het ook wel aan liggen. Een half jaar niks aan sport gedaan vanwege mijn afstuderen, maar daar ga ik komende tijd weer hard aan werken, wie weet komt het mijn spel ten goede...