trumpetvos schreef:
Het verhaal van Adriaan en zijn ideeen blijven wel zeer theoretisch.
Stralingswarmte m.b.v. het principe van de magnetron kan natuurlijk, maar vergeet niet dat deze straling ook gevaarlijk kan zijn.
Bovendien red je het niet met een paar batterijen, daarvoor moet er te veel stroom lopen.
Inductie ( het principe van de inductie kookplaat )zou wel kunnen maar ook hier geldt dat je toch een aardige stroombron nodig hebt.
Dan hebben we het nog niet gehad welke invloeden spoelen en dergelijke van invloed zullen zijn op de trompet zelf.
Adriaan is wel een doorzetter en geeft het zomaar op, als zijn idee wordt afgewezen komt hij met een nieuwe of verbeterde versie, dat valt hem te prijzen.
Maar misschien moet je het maar eens in een andere volgorde doen of een stapje verder gaan door de theorie daadwerkelijk in de praktijk te brengen.
Als je dat lukt heb je waarschijnlijk een concept waar wel geintereseerden voor zijn.
Ik zie wel wat in zo'n nieuw en lichtgewicht concept als verwarming en extra behuizing met spoelen om je trompet....Ik zie dat wel wat worden, kijk deze contrabas sax is ook handig, heeft wel wat wieletje eronder, maar dan heb je ook wat!
Sorry, moest hem even maken. Maar inderdaad, alle ideeën kunnen natuurlijk bijdragen aan een verbeterd concept, en dat zou prima zijn. In dit egval weet ik alleen nou niet zo of er wel een probleem is, dus of er wel een oplossing voor moet komen. Ik loos best vaak water, tijdens een nummer als ik even niets hoef, of erna, en weer ervoor, het is een automatisme (heb er gisteren door deze discussie even op gelet). Dan is er nooit hinderlijk water.