trompet.nl > forum > Toon onderwerp - geen zin....
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: geen zin....
BerichtGeplaatst: 09 aug 2003 22:38 

zucht....ik baal als een stekker. Ik heb zoals ik al eerder melde de ziekte van crohn. En als ik trompet speel doet het vaak pijn. En heb daardoor ook geen zin meer om trompet te spelen. Heel vreemd; heb ik nooit gehad. Echt nooit. Mijn trompet sleepte me altijd door dingen heen. Als ik me rot voelde ofzo.

Nu was mijn vraag wat doen jullie als jullie totaal in een dip zitten - dat betekend geen zin meer om je trompet nog eens aan te raken?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 aug 2003 23:31 

dat had ik dus een paar maanden geleden ook...
maja ik ben gewoon door blijven spelen ook al ging met tegen zin naar les omdat ik wist dat het wel weer K*T ging (het kwam dus doordat ik voor het eerst in jaren het zwaar klote ging tijdens men les) maja ben tog maar gewoon door bljven spelen en kijken naar de positieve kanten die wel goed en leuk waren...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 aug 2003 10:31 

Ik heb met name in de zomer niet zo heel veel zin om te spelen. Vanwege de temperaturen en vanwege dat veel dingen, zoals repetities, stil liggen.
De motivatie om dan thuis te spelen gaat steeds verder weg.
Mijn ervaring is dat als ik in zo'n dip zit dat dat ineens over is op het moment dat je weer "samenspeelt".
De afgelopen weken heb ik relatief weinig gespeelt dus, maar omdat ik nog wel gewoon optredens heb hou ik het dus wel een beetje bij.
Het samenspelen is bij mij dus een grote stimulans.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 aug 2003 11:36 

Idd, als je weer samenspeelt na zo'n periode krijg je weer je oude gevoel terug en dat doet je motivatie wel weer opbeuren. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2003 00:18 
Moderator

ik heb vaak ook geen zin, maar mijn prestatiedrang leidt me er wel door

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2003 09:12 

Zelf heb ik ook een aantal periodes gehad dat het spelen niet wilde lukken. Ik werd er steeds meer door bezeten zodat ik mezelf helemaal gek maakte.

Op dat moment had ik al een aardige kennis van muziek theorie en vond het jammer dat ik dit nooit toepaste (hafabra C). Toen kreeg in de interesse voor muziek schrijven (arrangeren). Zodoende was ik wel met muziek bezig maar niet met trompet spelen.
Omdat ik gebruik maakte van Cubase was het handig dat ik ook een beetje met toetsen uit de voeten kon. Daarom heb ik een jaartje pianoles gevolgd.

Het resultaat is dat ik nu voor de dweilband af en toe muziek schrijf. Ook voor de blazerssecties van de popbandjes waar ik in speel schrijf ik nu een aantal nummers.
Bovendien begin ik nu inzicht te krijgen in het gebruik van accoorden en dat kan ik weer goed gebruiken bij het improviseren waar ik net mee begonnen ben.

Dus als het spelen even niet wilt lukken zou je die tijd kunnen gebruiken om een andere kant te ontwikkelen. Zodoende heb ik contakt gehouden met de muziekwereld en ik denk dat de helft van de dingen die ik intussen doe, hieraan te danken heb: Allemaal door een jaartje weinig trompet spelen. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 sep 2003 11:52 

Ik denk dat wij allemaal periodes hebben waarin het minder gaat. Ook ik ken het gevoel door gezondheidsproblemen. Nu alles langzaam wat beter gaat, is de wil om te spelen er wel, maar de energie en motivatie niet. Toch blijf ik minimaal naar les gaan in de hoop helemaal op gang te komen.
Wel luister ik erg veel naar muziek, dus ik laat het niet helemaal links liggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2003 21:30 

Als ik een beetje de motivatieof inspiratie mis ga ik gewoon even een te gekke cd luiseteren. In mijn geval is dat Marines in the Mood of iets in die geest. daar wordt je hoofd een beetje leeg (of juist vol) van en dan heb ik weer wat inspiratie...

Niet dat ik vaak geen zin meer heb ofzo, maar dat een paar jaar terug wel eens anders

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur