Zelf heb ik ook een aantal periodes gehad dat het spelen niet wilde lukken. Ik werd er steeds meer door bezeten zodat ik mezelf helemaal gek maakte.
Op dat moment had ik al een aardige kennis van muziek theorie en vond het jammer dat ik dit nooit toepaste (hafabra C). Toen kreeg in de interesse voor muziek schrijven (arrangeren). Zodoende was ik wel met muziek bezig maar niet met trompet spelen.
Omdat ik gebruik maakte van Cubase was het handig dat ik ook een beetje met toetsen uit de voeten kon. Daarom heb ik een jaartje pianoles gevolgd.
Het resultaat is dat ik nu voor de dweilband af en toe muziek schrijf. Ook voor de blazerssecties van de popbandjes waar ik in speel schrijf ik nu een aantal nummers.
Bovendien begin ik nu inzicht te krijgen in het gebruik van accoorden en dat kan ik weer goed gebruiken bij het improviseren waar ik net mee begonnen ben.
Dus als het spelen even niet wilt lukken zou je die tijd kunnen gebruiken om een andere kant te ontwikkelen. Zodoende heb ik contakt gehouden met de muziekwereld en ik denk dat de helft van de dingen die ik intussen doe, hieraan te danken heb: Allemaal door een jaartje weinig trompet spelen.