Boscoe schreef:
Ik ben 't met helemaal met Gonzo eens, Rudolf is zowel een fijne docent als goede trompettist. En hij heeft wel degelijk een superieure (adem)techniek, en haalt te allen tijde C4 (zelf heeft ie 't altijd over "G3-garantie").
Die muziek op z'n website vind ik inderdaad ook niet mooi - om 't zacht uit te drukken. De opnamekwaliteit is ook nog eens slecht.
Het zal best een fijne docent zijn, ik ken hem niet.
Ik kan wel zeggen n.a.v. wat er te beluisteren is op zijn site, dat hij zéker geen superieure
ademtechniek heeft, ik beweer zelfs een zwakke...
Met trompettisten die te allen tijde een C4 halen kun je sloten dempen, het zegt mij NIETS,
sterker nog, als je erop vóórstaat dat je deze kunt halen zit er een steekje bij je los.
Op de bekende leadtrompettisten na die écht effectief in dat register kunnen spelen mét,
en daar gaan we weer; goede sound, frasering, timing, muzikaliteit, etc... lopen er een hoop dwazen die ook een zgn C4 kunnen spelen, alleen niet op bevengenoemde manier.
Kortom, als je (NB tegenover leerlingen) beweert dat je in dit register kunt spelen slaat
je lespraktijkje nergens op.
Los van het feit dat ik zijn ademsteun zwak vind en daardoor zijn geluid slecht zou ik hem
alléén al op zijn time en harmonisch en melodisch inzicht niet toelaten tot het eerste jaar jazztrompet op het conservatorium, ondanks dat er op zijn site staat dat hij van Ack heeft lesgehad.