Citaat:
orkesten die 10000den euro's spenderen aan beroepsinvallers
Als je nu had gezegd "1000den" dan had ik je misschien nog geloofd, maar nu denk ik toch dat er een nul teveel staat...
Hoe kom je aan dit bedrag? Is dat uit de befaamde "goedingelichte bron"?
Het is bekend dat Maasbracht in 2005 veel geld heeft uitgegeven aan compositieopdrachten, solisten en andere "aanvullingen", maar zoveel aan invallers...? Ze hebben trouwens jarenlang hard gewerkt om dat geld in te zamelen, dus mogen ze daar wat mij betreft mee doen wat ze willen.
Wijzelf had ook een aantal aanvullingen / versterkingen (o.a. ter vervanging van twee vaste leden die op vrijdag een concert moesten spelen met de marinierskapel), en die zangeres was uiteraard ook betaald. Ik ken de exacte bedragen niet, maar alles bij elkaar was het bijlange niet het bedrag dat jij opnoemt.
Ik vermoed sterk dat voor het VFO, GFO en Meers hetzelfde geldt. De andere fanfareorkesten en de meeste harmonies ken ik minder goed, en daar ga ik dus geen uitspraak over doen.
Maar zoals reeds gezegd: wat mij betreft doet elke deelnemer zijn eigen zin. Elk concours is sowieso een momentopname en als je alleen maar meedoet om te winnen, ben je volgens mij verkeerd bezig. Ik vind het erg jammer dat we deze keer op zondag moeten spelen, zodat de kans waarschijnlijk erg klein is dat ik op zaterdag niet zal kunnen gaan luisteren

Citaat:
Als ze dat hele wedstrijdelement er nu eens uithalen, en er een concerthappening van maken, zodat elke vereniging wint, of verliest, ongeacht de hoeveelheid invallers enzovoorts, dan zou ik er meer vrede mee hebben dan met deze verlakkerij.
Prima voor mij!
Wij organiseren zelf om de twee jaar een "top fanfare festival". Daar hebben we onder andere al het VFO, GFO, Maasbracht, Meers en Schimmert te gast gehad. Ik houd je zeker op de hoogte voor de editie van 2010

En ook al een kleine premiere: eind dit jaar komt Frits Damrow bij ons soleren

Iedereen van harte welkom!
ps uiteraard is dit alles louter mijn persoonlijke mening en vertegenwoordig ik hier geen officiele standpunten van mijn vereniging.