trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Frits Damrow
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 09:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2009 16:17 

ik heb geen zin om dit via deze manier verder te verduidelijken. het lijkt me ook geen zinvolle vulling van een forum.

ik heb een pb'tje verstuurd . . . .

Profiel  

Berichttitel: pwep!
BerichtGeplaatst: 12 apr 2009 18:23 

theo schreef:

Dus mensen die klassiek spelen/beoefenen hebben het moeilijer dan mensen die jazz spelen . .

Kijk Theo, natuurlijk is 't op z'n zachtst gezegd lastig om na 64 maten rust spatzuiver pianissimo op een b boven de balk in te zetten. Veel lastiger dan met een man of 5 samen lekker knallen in New Cool Collective. Face the facts.
Als gewezen conservatorium student klassiek trompet ken ik een beetje 't klappen van de zweep. De dingen die ik nu doe -lekker in the Herb Spectacles met z'n tweetjes toeteren- zijn trompettechnisch dan wellicht niet makkelijker, maar i.i.g. wel een stuk minder stressie.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2009 20:02 

@ theo

misschien als je het cons afgemaakt had . . . ??? :wink:

Ik ben wel eens blij dat ik na een avond "met zijn vijfen" knallen even 64 maten rust heb!! :lol:

serieus:

ik dacht (nogmaals) dat het ging om de druk die bij een bepaalde job hoort. Of dat dan is omdat je na 64 maten een pianozachte hoge b moet inzetten of dat je langere tijd als lead moet presteren, maakt naar mijn idee niet veel uit. Hoewel beide op volstrekt andere terreinen en ja ook met heel andere technieken etc etc, zie ik daar wel eenovereenkomst. Als dat echt een verkeerde voorstelling van zaken is dan lees ik dat graag . . . . (show me the facts)

Vandaar dat ik -misschien iets te fel- reageerde op de tegensellling die ineens tussen klassiek en jazz gemaakt werd in die zin dat het een (klassiek) een andere status zou hebben dan het ander (jazz).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2009 20:32 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2009 20:37 

Heel onhandig voor het onwetende forumlid (zoals ik) als men niet weet wie achter een bepaald gekozen naam schuilt (b.v. "trompetlover"). Zo kan je ook moeilijk een oordeel vellen over het commentaar wat gegeven wordt. Misschien dat "trompetlover" ook een bekende Nederlandse trompettist is van wie wij nog iets kunnen leren, maar dat zullen we zo nooit te weten komen. Forumleden die menen het beter te weten dan de profs onder ons en die niet bekend zijn bij naam neem ik dan ook maar niet serieus. Iedereen weet wie Erik Veldkamp is en waar hij speelt en hoe hij speelt. Geen grootspraak van hem dus want hij bewijst het door in toporkesten en bands te spelen.

Kortom: kom uit de kast en gooi het eruit............wie, o, wie........ :?:

Profiel  

Berichttitel: poppetje gezien....
BerichtGeplaatst: 12 apr 2009 20:59 

Karel schreef:

Kortom: kom uit de kast en gooi het eruit............wie, o, wie........ :?:

Nogmaals: http://www.trompet.nl/interviews/rfo_hans.shtml

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2009 22:18 

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het onderwerp Frits Damrow toch???

Groeten,

p.s. super veel zin in de trumpetparty

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2009 00:05 

Of iemand iets zinnigs zegt ja of nee hangt niet af van zijn functie toch? Wel grappig hoe serieus je genomen word als autodealer.....ik vertrouw die dealers ook nooit,zeker niet als ze ook nog uit limburg komen (overigens,er zijn meer mensen zoals ik op dit forum....)
en Erik....weten wij klassieken wat er op de lessenaar komt? moet het bij ons niet binnen een week perfect? wat bedoel je met perfect? hoezo krijgen jullie de muziek niet van tevoren? en by the way er zijn meer stukken als petrouchka mahler 5 enzo....
wat wil je duidelijk maken ik begrijp dingen niet?!.Ook ik speel wekelijks dingen die ik nooit eerder gezien heb ,ook dingen die onspeelbaar zijn...wat wil je duidelijk maken?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur