delano schreef:
Maar vergeet nooit dat het er al in zat, misschien geldt jouw verhaal alleen voor jou en totaal niet voor anderen.
Daarom is het mijn verhaal en niet van iemand anders.
En ja, het zat er inderdaad wel in, maar er zijn genoeg verhalen bekend van mensen waar het al vroeg inzat, maar waar het zo msi is gegaan dat het er later nooit meer uit is gekomen. Andersom zijn er ook wel verhalen van mensen die bv. als kind helemaal niet opvielen en pas later de geest kregen. Zo las ik eens dat Wynton geen veelbelovende leerling was rond zijn twaalfde.
Citaat:
De enige reden dat ik jou daar nooit om gevraagd heb is jouw focus op BE, dat zou mij verschrikkelijk in de weg zitten.
Afgezien van wat Camel hierover meldt, is dat natuurlijk jammer. Je weet niks over BE, je weet niet hoe ik les geef en je worstelt met die trompet. Natuurlijk: als er iemand bij mij komt voor les, dan begin ik ook over BE, maar als dat nou helpt, wat maakt dat dan uit? Als jij bij iemand anders les neemt dan begint die over zijn insteek. Dat kan niet anders. Iedereen heeft zo zijn methode en zal vanuit die optiek proberen de leerling verder te helpen. Ik ga echt niemand bekeren tot BE (om even bij het EO-gevoel te blijven). Het is alleen wel zo, dat als iemand stug geen BE van mij wil leren, maar ondertussen wél blijft kloemelen met z'n bek, niet bij mij op z'n plek is.
Daarnaast geef ik slechts op de muziekschool regulier les. Thuis geef ik alleen BE-les en als ik dat doe dan eis ik sowieso dat iemand de methode kent. Ik ga niemand overhalen. Dat punt moet diegene dan wel voorbij zijn anders is het tijd-en geldverspilling, want zo goedkoop ben ik niet eens. Kortom, lesnemen bij mij is niet eens zo makkelijk.