trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kyteman?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 10:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 11:59 

The Joker schreef:
Ow, je dacht dat dit stukje serieus was?

Nee hoor, dat dacht ik niet.
Citaat:
Maak je niet druk,

Ik maak me nooit druk.
Citaat:
ik zal jullie nog lang vervelen met mijn soms nutteloze berichten.

Ik had niets anders verwacht.
Citaat:
Hopelijk doet de rest dat ook!

Hopelijk niet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2009 16:09 

heb de cd gehoord, en ik moet zeggen: het is geen slechte muziek.
ik denk alleen dat de doelgroep niet bepaald in de jazzscene ligt.

Profiel  

Berichttitel: ?
BerichtGeplaatst: 31 mei 2009 22:03 

trompet-smurf schreef:
Krijg net een interne mail van m'n werk (werk bij Het Klokhuis) dat Kyteman donderdag hier bij de NPS een optreden komt geven.

Ben benieuwd hoe het live zal zijn (van wat ik op youtube heb gezien en gehoord word ik niet warm).

Refereer je aan 't optreden van Kyteman in DWDD?
Nou, ik heb 't gezien en weer verschenen er enorme vraagtekens boven mijn hoofd. 't Gaat me niet om het trompet dan wel bugelspelen. Dat kan Colin heus wel. Maar die muziek.... Oeioeijoei! Hoe krijg je 't voor elkaar dat je met zo'n slap aftreksel zoveel lullen overeind krijgt.
Uitgerekend met een Franstalige rap, dat doet Bernie's Lounge toch een stuk beter.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: ?
BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 12:01 

Theo van Kampen schreef:
trompet-smurf schreef:
Krijg net een interne mail van m'n werk (werk bij Het Klokhuis) dat Kyteman donderdag hier bij de NPS een optreden komt geven.

Ben benieuwd hoe het live zal zijn (van wat ik op youtube heb gezien en gehoord word ik niet warm).

Nou, ik heb 't gezien en weer verschenen er enorme vraagtekens boven mijn hoofd. 't Gaat me niet om het trompet dan wel bugelspelen. Dat kan Colin heus wel. Maar die muziek.... Oeioeijoei! Hoe krijg je 't voor elkaar dat je met zo'n slap aftreksel zoveel lullen overeind krijgt.
Uitgerekend met een Franstalige rap, dat doet Bernie's Lounge toch een stuk beter.

Ik ga weer is wat reageren op dit forum, had gehoord dat er werd gepraat over kyteman en dat toen hij reageerde iedereen weg liep. Maar goed, Theo, ik denk dat je een typische voorbeeld van de stuurman bent die met zijn koffer in zijn hand staat. Dat jij het niet mooi vindt is allemaal prima, maar over dat bernie's lounge het toch weer beter doet etc.... Ik zou zeggen zie het als een uitdaging en ga ook dat soort muziek maken en dan wel beter dan bernie's lounge anders is het een bij voorbaat geen succes?!?!
Deze muziek is misschien niet zo vernieuwend als wordt gezegd maar het is wel vet en zeker als je een keer naar optreden gaat kijken.
Wees blij dat het nederlandse publiek wordt bijgebracht wat voor muziek er nog meer is dan Britney Spears en X factor!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 14:13 

pim van der Meer schreef:
Theo van Kampen schreef:
trompet-smurf schreef:

Ik ga weer is wat reageren op dit forum, had gehoord dat er werd gepraat over kyteman en dat toen hij reageerde iedereen weg liep. Maar goed, Theo, ik denk dat je een typische voorbeeld van de stuurman bent die met zijn koffer in zijn hand staat. Dat jij het niet mooi vindt is allemaal prima, maar over dat bernie's lounge het toch weer beter doet etc.... Ik zou zeggen zie het als een uitdaging en ga ook dat soort muziek maken en dan wel beter dan bernie's lounge anders is het een bij voorbaat geen succes?!?!
Deze muziek is misschien niet zo vernieuwend als wordt gezegd maar het is wel vet en zeker als je een keer naar optreden gaat kijken.
Wees blij dat het nederlandse publiek wordt bijgebracht wat voor muziek er nog meer is dan Britney Spears en X factor!

Dus als je iets niet goed of mooi vind moet je het altijd maar zelf beter of mooier gaan doen om er hier iets van te mogen zeggen?

Wat een enorme onzin!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 14:27 

Dehaanmuziek schreef:
Dus als je iets niet goed of mooi vind moet je het altijd maar zelf beter of mooier gaan doen om er hier iets van te mogen zeggen?

Wat een enorme onzin!

Dat moet zeer zeker niet.

Maar wat hier gebeurt is vaak het absolute tegengestelde. er komt iets nieuws of een toporkest in beeld, en mensen struikelen over elkaar heen om om het hardst te roepen dat ze die kiks echt wel gehoord hebben, en dat het toch echt niet mooi was, en dat het toch echt niet zoals die en die en die is, en dat het toch echt écht ECHT niet hun smaak is. En dat herhalen ze het liefst 100 keer, zodat iedereen er goed van doordrongen is, dat zij het allemaal net niks vinden...

En ik kan me dus ook best wel vinden in de opmerking van Pim over de beste stuurlui aan wal, alleen niet zozeer tegen Theo, maar eigenlijk tegen praktisch het hele forum.

En als dan de vraag komt of degenen die kritiek hebben het even voor willen komen doen, krijg je als dooddoener: "nee hoor ik mag gerust kritiek geven". Of nog vele malen bezopener:" jij bent de beroeps".....

Sure, maar als je serieus genomen wil worden, dan zul je dat wel moeten kunnen staven met voorbeelden. En motivering waarom. En dat blijft eigenlijk altijd achterwege...

Als je iets niet mooi vind, prima. Zeg het, fine. Maar wat ik dan jammer vind, is dat Colin hier zelf reageerde, en vervolgens lieten de recensenten het allemaal afweten, om te reageren op zijn uitnodiging. Zeker ergens bang voor ofzo....

Maar goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 14:44 

ja, is er iemand die daar op in is gegaan? ik wacht namelijk nog altijd op een PB van colin... :D

ik snap niet waarom mensen het niet waarderen dat een jong iemand zo'n band bij elkaar krijgt en elke tent op z'n kop zet. kommop!
oké, technisch gezien is t niet allemaal de shit, maar dat was miles ook niet (nee, ik vergelijk kyteman niet met miles davis...)

Profiel  

Berichttitel: helahola!
BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 15:53 

cees schreef:
ik snap niet waarom mensen het niet waarderen dat een jong iemand zo'n band bij elkaar krijgt en elke tent op z'n kop zet. kommop!

Ik hoop dat je mij daar niet mee bedoelt. Want dàt vind ik juist wel aardig aan dat bandje.

-Pim van der Meer-

Of muziek al dan niet vernieuwend is is voor mij geen criterium: Muziek van Louis Armstrong vind ik, hoewel hij toch echt tot de grootste vernieuwers van de jazz moet worden gerekend, geen reet aan en bij Chet Baker luister ik liever naar zijn opnames uit 1964 -Baby Breeze is eigenlijk traditionele hard-bop- dan naar zijn vernieuwende werk met 't pianoloze kwartet met Gerry Mullgan.

Over smaak valt niet te twisten, ik vind 't hartstikke leuk dat Kyteman succes heeft met zijn bandje en ik zie ook wel de meerwaarde voor de nederlandsche popmuziek die Kyteman geeft maar waar ik 't een beetje moeilijk mee heb is dat ieder vonkje nieuw talent, of nieuw geluid -in dit geval hiphop achtige muziek maar dan met "echte" muziekinstrumenten- razendsnel door de media gepresenteerd wordt als een heuse vuurstorm.
Als dit bandje vervolgens door Van Nieuwkerk aangekondigd wordt als 't meest veelbelovende geweldig coole supertoffe fenomeen van het moment dan ga ik natuurlijk op 't puntje van mijn stoel zitten om vervolgens jullie met dat grote vraagteken boven mijn hoofd hier op dit forum lastig te gaan vallen met mijn emotie.

Moet kunnen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur