Dehaanmuziek schreef:
Dus als je iets niet goed of mooi vind moet je het altijd maar zelf beter of mooier gaan doen om er hier iets van te mogen zeggen?
Wat een enorme onzin!
Dat moet zeer zeker niet.
Maar wat hier gebeurt is vaak het absolute tegengestelde. er komt iets nieuws of een toporkest in beeld, en mensen struikelen over elkaar heen om om het hardst te roepen dat ze die kiks echt wel gehoord hebben, en dat het toch echt niet mooi was, en dat het toch echt niet zoals die en die en die is, en dat het toch echt écht ECHT niet hun smaak is. En dat herhalen ze het liefst 100 keer, zodat iedereen er goed van doordrongen is, dat zij het allemaal net niks vinden...
En ik kan me dus ook best wel vinden in de opmerking van Pim over de beste stuurlui aan wal, alleen niet zozeer tegen Theo, maar eigenlijk tegen praktisch het hele forum.
En als dan de vraag komt of degenen die kritiek hebben het even voor willen komen doen, krijg je als dooddoener: "nee hoor ik mag gerust kritiek geven". Of nog vele malen bezopener:" jij bent de beroeps".....
Sure, maar als je serieus genomen wil worden, dan zul je dat wel moeten kunnen staven met voorbeelden. En motivering waarom. En dat blijft eigenlijk altijd achterwege...
Als je iets niet mooi vind, prima. Zeg het, fine. Maar wat ik dan jammer vind, is dat Colin hier zelf reageerde, en vervolgens lieten de recensenten het allemaal afweten, om te reageren op zijn uitnodiging. Zeker ergens bang voor ofzo....
Maar goed.