delano schreef:
Alle en ik bedoel alle respect voor een trompettist die in staat is een goede lead neer te zetten maar dat alle jongetjes en meisjes nu jaloers moeten zijn (zoals ze spits willen zijn in het Ned. 11-tal) gaat mij een beetje te ver. Ik verbaas me er toch over dat Maynard Ferguson en Wayne Bergeron enz. enz., zo'n voorbeeldfunctie hebben voor een hoop blazers. Is er niks anders te beleven in trompetland?
Als iedereen zo zou willen zijn als Maynard c.a. dan moeten er toch een hoop frusto's rondlopen in jazzland, waarom hebben dan Chet Baker, Lee Morgan, Miles Davis, Chris Botti enz. zoveel tijd gestoken in het ontwikkelen van een solistische toon en het aanleren van improvisatorische technieken, zowel puur technisch als muzikaal, als ze het ECHTE doel hadden kunnen bereiken door ontwikkeling van het hoge register?
sorry maar je faalt hier hard. Maynard was in zijn jonge jaren ook gewoon solist en zowel Lee Morgan, Chris Botti en Miles Davis spelen/speelden behoorlijk lekker boven de c3.
Om de vergelijking met voetbal door te trekken. Alle voetballers moeten een goeie conditie hebben/hard kunnen rennen. Niet dat ze allemaal perse altijd de volle sprint trekken, tuurlijk niet... maar als t moet, dan kunnen ze het...
Wat nou als e een solistisch idee hebt waarin die f3 voor komt.. dan zou het toch lekker zijn als je m kan spelen met een goeie sound...
Zolang t allemaal maar muzikaal blijft