Mooie reply Delano.
Of het tactisch was? Blijkbaar niet, meneer Miles heeft erg lange tenen, zo blijkt. Zal wel met de naam te maken hebben. het is bij mij niet zozeer achterdocht, als wel gewoon realistisch kijken naar wat er op de markt is. En kijken wat binnen bepaalde budgetten haalbaar is.
Net zo min als dat ik een leerling zou aanraden om een goedkoop prulletje te kopen, zou ik een leerling het geld uit zijn broekzak rukken om 6500 dollar neer te leggen voor een toeter die zich, m.i. ook nog lang niet bewezen heeft. Daartussen zit een wereld aan keuze, meer dan genoeg voor een mensenleven en langer.
Het argument van de violist vind ik in die zin zwak, want violisten kopen in de regel maar 1 keer een instrument, en vanaf een bepaald niveau, zijn daar ook heel veel fondsen voor, of krijgen ze dat van stichtingen, en of orkesten. Een trompettist moet vaak een heel rijtje aan trompetten hebben, om zo veelzijdig mogelijk te kunnen werken. En die worden omdat ze 'goedkoop' zijn niet gesubsidieerd hoor.
De violen die in bruikleen worden gegeven, worden aangekocht door die fondsen of stichtingen, maar een trompet, wordt niet aangekocht, omdat ze er daar vanuit gaan dat het aanschafbedrag dermate laag is, dat die door een trompettist zelf wel opgehoest kan worden.