Omdat ik zelf niet wist wat het verschil was tussen de 66C* en de 66C** heb ik ze alle twee maar meegenomen. Kon eerlijk gezegd ook bij het spelen geen groot verschil waarnemen. Werd door Leen op 66C geattendeerd.
Als je dat zo leest zou je haast wel denken dat ik met een hopeloze (misschien ook wel wat chaotisch) zoektocht bezig ben. Speelde al geruime tijd op 3B omdat dit het enige mondstuk stuk waar ik in hogere register niet helemaal dichtklap en vanwege de minder scherpe en rondere, warmere klank. Vergt echter behoorlijk wat steun. Wilde een iets smallere cup proberen vandaar dat ik het 3C mondstuk heb geprobeerd. Met wisselend succes zoals je kunt lezen. Ik vermoed dat dit door de rand kwam. Maar het zou ook wat anders kunnen zijn geweest. Vandaar dat ik verder ben gaan zoeken. Heb daarbij de Kanstul comparator gebruikt en ben dus zo op Schilke uitgekomen. Als je de S14 met de 3B vergelijkt dan zit daar niet zo veel verschil in.
In vergelijking met de 3B geef ik op dit moment de voorkeur aan de S14.
Aanzet en klank zijn beter.
Het speelgemak is er echter nog niet op vooruitgegaan. Vandaar dat ik denk ook de S13 te moeten uitproberen (en de monette b4s

). Daarnaast is het mijn persoonlijke ervaring is dat ik het altijd wat meer tijd moet geven. Zo is het me destijds ook met het 3B mondstuk vergaan. Over een paar weken maak ik de balans op. Maar de zoektocht is daarmee zeker nog niet afgelopen. Omdat ik, maar ook dit is weer erg persoonlijk, het gevoel heb dat het mondstuk me wat afremt in bepaalde gebieden van ontwikkeling (hogere register). Dit kan bij tijd en wijle behoorlijk frustrerend zijn. Zeker als je je ook op dit gebied wilt ontwikkelen. Maar het mag wat mij betreft niet ten koste gaan van de klank. Misschien dat ik het onmogelijke zoek. Ik weet het eerlijk gezegd niet.
Want ook op het 3B mondstuk heb ik dit kunnen verbeteren. Ik heb dus nog niet het gevoel dat het niet kan. En wil er ook best een jaar of meer voor uittrekken.
Wat je schrijft Delano over de S14 kan ik alleen maar bevestigen. De S14 voelt qua diameter groter aan, qua cup hetzelfde als de 3B.
Er is geen specifiek genre dat ik speel. Speel op dit moment alleen voor mijzelf. Voornamelijk etudes. Speel op een Oiram en wil me in de toekomst graag wat meer op lichte muziek gaan orienteren.
Heel verhaal maar geeft hopelijk wat beter aan naar wat ik op zoek ben.
Sorry Cliffie. Ik had denk ik beter een nieuw topic kunnen starten.