trompet.nl > forum > Toon onderwerp - curry again
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 22:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: curry again
BerichtGeplaatst: 26 sep 2008 10:03 

Weet iemand of Curry mondstukken voor trompet/cornet al in Nederland verkrijgbaar (en dus te proberen) zijn? Ik blaas op een Curry 3BC en die is prima maar nu wil ik er een 3TC of TF bij en een 3TC of DC voor cornet maar ja.... voor deze keuzes is proberen noodzakelijk, groeten, delano

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2008 22:19 

de meeste websites van nederlandse winkels kunnen je hier antwoord op geven.
anders een mailtje sturen naar de handelaar het dichts bij jou in de buurt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2010 23:47 

Curry mondstukken worden door de winkels in Nederland niet aangeboden. Meneer Curry is enkele malen benaderd door winkels maar gaat daar niet op in.
Proberen wordt dus een dure grap, of een spannend experiment! Waarschijnlijk is het aanbod van 2e hands curry mondstukken ook wel groter daardoor..
Ik heb mijn Curry mondstukken bij mouthpieceexpress.com besteld....
Verzending uit Amerika is geen probleem, snel en niet duur ivm de wisselkoers, de extra bon van de douane (invoerrechten is alleen een beetje jammer)
Let wel op dat de verzilvering van de Curry mondstukken vaak niet al te best is. Ik heb 6 maanden een mondstuk waar spontaan het zilver van loslaat. Misschien is een verguld exemplaar bestellen beter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010 12:29 

Deze thread is al weer van enige tijd geleden.
Inmiddels heb ik al wat Curry's in mijn handen gehad. Allemaal besteld bij MPexpress, prima service, thuis voor ongeveer 61 dollar inclusief alles.
De 3BC heb ik weer verkocht, heb nu een 8.5B voor trompet en een 8.5DC en VC voor cornet. Van allemaal is de verzilvering perfect.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010 13:45 

delano schreef:
De 3BC heb ik weer verkocht, heb nu een 8.5B voor trompet en een 8.5DC en VC voor cornet. Van allemaal is de verzilvering perfect.

Hoe bevalt die 8.5B?? Kan je zeggen wat voor soort rim erop zit (scherp of wat vlakker...)?

Ik denk er namelijk zelf ook over om een van die 8.5 modellen te proberen, want ik was altijd heel tevreden over mijn vorige Curry mondstukken......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010 17:07 

De Curry 8.5B is een heel erg goed mondstuk maar mijn leraar heeft mij min of meer verplicht op een ondiepere te spelen: de Yamaha11B4-GP.
De rim van de 8.5B is in hoofdzaak een Bach-rim zover als ik kan beoordelen. Ik heb hem even getest naast een Bach 3C en een (heel recente) Bach 7C.
Welnu de rim van de Curry 8.5B is iets smaller, althans zo voelt het aan, dan die van de VB3C. Wel lijkt hij heel veel op de rim van de VB7C. Alleen dan iets comfortabeler. De gewone Curry C-cup is nogal ondiep, hij lijkt gemodelleerd naar de C-cup van de Bach 3C. De B-cup van Curry is de facto een dieper soort C-cup. Na een beetje primitief meten blijkt dat de Curry 8.5. een fractie ondieper is dan de VB7C, wel is hij dieper dan de VB3C. De Curry klinkt iets meer mellow dan de Bachjes en heeft m.i. een iets gemakkelijker aanzet, maar ja, die dingen zijn zo persoonlijk. Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door de iets grotere throat van de Curry (feit) en de wat ruimere backbore (vermoeden). BB-vormen zijn een beetje moeilijk op het zicht te beoordelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010 17:29 

Thanks voor alle info!

delano schreef:
De Curry 8.5B is een heel erg goed mondstuk maar mijn leraar heeft mij min of meer verplicht op een ondiepere te spelen: de Yamaha11B4-GP.

Kan je de rim van de 8.5 van Curry enigszins vergelijken met die van de 11B4? Ik heb namelijk zelf ook nog een 11B4 liggen, maar ik vind die rim te scherp.....

Ik heb een tijdje een Curry 3M gehad en vond de sound daarvan fantastisch, maar hij was een paar maatjes te groot. Ik ben nog op zoek naar een goed jazzmondstuk voor naast mijn Monette BL die ik voor allround gebruik en ik denk er nu over om eens een Curry 8.5C of M te proberen.....

Profiel  

Berichttitel: Au!
BerichtGeplaatst: 24 feb 2010 07:53 

MarkGD schreef:

Kan je de rim van de 8.5 van Curry enigszins vergelijken met die van de 11B4? Ik heb namelijk zelf ook nog een 11B4 liggen, maar ik vind die rim te scherp.....

Yamaha heeft inderdaad niet de meest comfortabele randen, hoewel de GP versies toch weer anders aanvoelen. Misschien komt 't door 't gouden randje.
Hoe de 8.5 van Curry aanvoelt weet ik niet, ik heb hier een Curry uit de 600 serie liggen nl. de 50M en die voelt minder scherp maar heeft daarentegen weer een smallere rand. Houd ik niet van zo blijkt...
Fijner vind ik Warburton mondstukken die ook nog 's 't voordeel hebben dat je kan experimenteren met de backbore; wat mij betreft het beste mondstuk tot nu toe.

Dat Curry's slecht verzilverd zijn kan ik niet onderschrijven. Ik heb er al heel wat langs zien komen en die waren allemaal heel goed afgewerkt en passen zonder gewiebel in Vincent Bach, Getzen, B&S en Yamaha recievers.. Bovendien zijn ze via Mouthpieceexpress.com voordelig te bekomen en bijken ze prima door te verkopen te zijn dus mocht je een experimentje willen uitvoeren zeg ik: Doen!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur